۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵

درخواست اخوان المسلمین از انگلیس

جماعت اخوان المسلمین مصر ضمن درخواست از انگلیس مبنی بر عدم تسلیم شدن در برابر فشارهای خارجی برای بازنگری در وضعیت این گروه، بر همکاری با مقامات انگلیس تاکید کرد.
کد خبر : ۱۷۲۱۰۰
صراط: به نقل از خبرگزاری رویترز، جماعت اخوان المسلمین در بیانیه‌ای تاکید کرد که در رابطه با دستور «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس مبنی بر بازنگری شفاف در وضعیت این گروه، با مقامات انگلیس همکاری خواهد کرد اما در صورت مشاهده هر گونه تلاش نابجا برای محدود کردن فعالیت‌های اخوان به دستگاه قضایی انگلیس شکایت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که گروه اخوان المسلمین در خصوص بازنگری در وضعیت اخوان المسلمین که قرار است «جان جینکنز» سفیر انگلیس در عربستان انجام دهد، احساس نگرانی می‌کند.

عربستان سعودی ماه گذشته به پیروی از مصر اعلام کرد که گروه اخوان المسلمین را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

در بیانیه اخوان المسلمین که از دفتر مطبوعاتی این گروه در لندن صادر شد، همچنین اشاره شده است: مهم این است که دولت انگلیس تسلیم فشارهای دولت‌های بیگانه نشود و تحقیقات مستقلی درباره اخوان المسلمین انجام دهد.

این گروه همچنین از لندن خواسته است تا در این بررسی‌ها اقداماتی که علیه اخوان المسلمین در مصر انجام می‌شود، تجاوزات علیه حقوق بشر در این کشور خوانده شود.

شبکه بی بی سی عربی دو روز پیش گزارش داد که دولت انگلیس دستور داده است تا تحقیقاتی درباره فلسفه و فعالیت‌های گروه اخوان المسلمین و اینکه سیاست دولت انگلیس در قبال این گروه چگونه باید باشد، بعمل آید.

بر اساس این گزارش، گروه اخوان المسلمین لندن را به عنوان مرکز عملیات‌های بین المللی و مکانی برای دیدار رهبران خود قرار داده است.

دولت انگلیس همچنین دستور داده است تا تحقیقاتی درباره اتهامات کشورهای عربی به گروه اخوان المسلمین و ارتباط این گروه با خشونت‌ها، انجام شود.

این در حالی است که روزنامه العرب چاپ لندن نیز نوشت که قطر به منظور آرام سازی تنش بوجود آمده با کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر، از 15 عضو اخوان المسلمین از جمله «محمد محسوب»، «جمال حشمت»، «محمود حسین» و «محمد سویدان» درخواست کرده است تا دوحه را ترک کنند و در همین رابطه سفارت قطر با لندن هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن این افراد برای اقامت به لندن منتقل شوند.

بر اساس این گزارش، «محمد سویدان» و «ضیاء المغازی» از جمله اعضای اخوان المسلمین هستند که دوحه موفق شده است از طریق دفتر وکلای متخصص در زمینه قضایای اخوان المسلمین، اجازه اقامت آنها در لندن را بگیرد همچنانکه ساماندهی اوضاع این افراد مقدمه‌ای برای ورود ده‌ها عضو اخوان المسلمین به لندن است زیرا توافقنامه‌ای بین مصر و انگلیس برای تحویل افراد تحت تعقیب امضا نشده است.


منبع: تسنیم