۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸

تظاهرات هزاران نفر از شيعيان بحرين

هزاران نفر از شیعیان بحرین نزدیک منامه تظاهرات کردند اما از دادن شعار بر ضد مسابقات فرمول یک که شامگاه جمعه آغاز می شود خودداری کردند.
کد خبر : ۱۷۲۱۶۸
صراط: به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ شاهدان خبر دادند هزاران نفر از شیعیان در خیابان البدیع که چند روستای شیعی نزدیک منامه را به هم مرتبط می کند تظاهرات کردند.

این تظاهرات به دعوت مخالفان شیعه برای «رساندن صدای شیعیان» به جهان همزمان با حضور رسانه ها در بحرین برای پوشش مسابقات فرمول یک ، برگزار شد.

شاهدان افزودند تظاهرکنندگان هیچ گونه شعاری بر ضد میزبانی بحرین در این رخداد جهانی ندادند و به دادن شعارهایی در حمایت از بحرین و بر ضد شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین اکتفا کردند.

به گزارش  از منامه، بازداشت شدگان اعتراضات بر ضد خانواده سنی آل خلیفه را در دست داشتند.

جنبش شیعی الوفاق بحرین نیز از طرفداران خود خواسته بود جمعه تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

مخالفان در پایان این تظاهرات در بیانیه ای اعلام کردند :« راه حلهای ساختگی و در پیش گرفتن گزینه های امنیتی و سرکوبگرانه ، پافشاری مردم را بر ادامه درخواست دموکراسی واقعی بیشتر خواهد کرد.»

مخالفان افزودند :« جامعه بین المللی و جهان واقعیت منازعه بحرین را که بین اقلیت تصمیم گیرنده و دارای ثروت و قدرت با اکثریت سیاسی خواهان تاسیس نظامی دموکراتیک بر اساس آزادی ، عدالت و شهروندی برابر جریان دارد را می دانند.»

در این بیانیه آمده است :« اقلیت حاکم که ثروت و قدرت را در انحصار خود دارد به هدر دادن داراییهای ملی

و بیت المال به شکل غیرقانونی و مغایر با خواست مردم اقدام می کند و آن را در تقویت نفوذ و سلطه خود و به خدمت گرفتن نیروهای خارجی و مزدور هزینه می کند تا آنها را در کشتار و سرکوب مردم آزاد ما که حقوق قانونی خود را خواستارند مشارکت دهد.»