۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
تهدید جدید دولت برای انصراف یارانه‌بگیران

ثبت‌نام برای دریافت یارانه پیگرد قانونی دارد! +سند

بعد از ادبیات تهدیدآمیز دولتی‌ها مبنی بر جریمه دریافت‌کنندگان غیرمستحق یارانه نقدی، دولت ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه را به پیگرد قانونی درباره اطلاعات واردشده تهدید کرده است!
کد خبر : ۱۷۲۲۳۱
"گروه اقتصادی صراط" - در شرایطی که دولت تدبیر و امید تمام توان خود را به کار گرفته است تا به هر نحو ممکن شهروندان را از دریافت یارانه نقدی منصرف کند، جمله ای نسبتا تهدیدآمیز در وبسایت مخصوص ثبت اطلاعات یارانه بگیران، خودنمایی می کند.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، قرار است ثبت نام برای دریافت یارانه در سال 93 و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها از بیستم فروردین ماه آغاز شود و شواهد و قرائن نشان می دهد که دولت تدبیر و امید قصد دارد بعد از حذف سی درصد از یارانه بگیران، زمینه های روانی را برای حذف کامل یارانه نقدی مهیا کند.

سال گذشته، تهدید دولتی ها به دریافت جریمه ای معادل سه برابر یارانه از کسانی که مستحق دریافت آن نبوده ولی برای آن ثبت نام کرده اند، انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

در این میان، بیش از آنکه بحث بر سر اصل ماجرا و درستی یا نادرستی این جریمه صورت پذیرد، موضوع ادبیات تهدیدآمیز دولت مورد توجه قرار گرفته بود.

با این وجود، ادبیات دولت گویا در فاصله چند روز مانده به آغاز ثبت نام برای دریافت یارانه شکل جدی تری به خود گرفته به گونه ای که با ورود به سامانه ثبت اطلاعات برای دریافت یارانه (refahi.ir) جمله ای تهدیدآمیز روبروی مخاطب ظاهر می شود.

مسئولان دولت با دقت منحصربه‌فردی زیر تمامی صفحات مربوط به سامانه مذکور (صفحه اصلی و صفحات داخلی) را به یک جمله تهدیدآمیز مزین کرده اند که " توجه: کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگرد می باشد ".



به نظر می رسد پیش فرض مسئولین ثبت کننده اطلاعات خانوارها برای دریافت یارانه، این است که هر شهروند ایرانی که خود را مستحق دریافت یارانه دیده و در سایت مذکور نام نویسی کرده است، باید به شکل یک متهم مورد تعقیب قضایی قرار گیرد تا به محض اثبات نادرستی اطلاعات واردشده توسط او، حکم از پیش تعیین شده اجرا و جریمه سه برابری هر یک از یارانه‌های دریافتی از او دریافت شود!

گفتنی است این ادبیات عجیب بارها توسط وزرا و معاونان حسن روحانی مورد استفاده قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
۲۲۰
۴۶
یارانه حق مسلم همه ی ملت ایران است چه فقیر و چه غنی

هیچ احدی حق نداره این حق را از مردم بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
۱۸۶
۲۶
اقتصادی که روحانی قولش را داد که به وجود نیامد هیچ اوضاع روز به روز بدتر می شود با گران تر شدن آب ، برق، گاز چه کسی از یارانه انصراف می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
۱۸۷
۲۰
وقتی سیب‌زمینی رکورد ۴۰۰۰ تومان را هم میزنه آیا قطع یارانه ی مردم درسته؟
جواد قزل سفلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
۱۱۳
۱۲
من تازه یارانمو از خانوادم جدا کردم تکلیف ما چیه که هنوز در سایت رفاهی اسم ما ثبت نشده ما باید چیکار کنیم؟