۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

درخواست نماینده آیت‌الله سیستانی از مردم عراق

نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در کربلا از مردم خواست در انتخابات آتی مجلس به افراد لایق رای دهند.
کد خبر : ۱۷۲۲۴۱
صراط: شیخ «عبدالمهدی کربلایی» با هشدار درباره وعده‌های دروغین و اعلامیه‌های منتشر شده نامزدها در خیابانها، تاکید کرد: در صورتی که شناختی از نامزدها ندارید از افراد باتجربه و دانا برای انتخاب اصلح کمک بگیرید.

وی در خطبه نماز جمعه که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، تأکید کرد: پیش از رای دادن درباره گذشته نامزدها، سلامت، لیاقت،علاقه، تعصب به عراق و مردم عراق تحقیق کنید.

شیخ عبدالمهدی کربلایی افزود: تحقیق کنید آیا نامزد مورد نظر در دولت محلی یا در هر جایگاهی که بوده و آیا با اخلاص خدمت کرده است، یا خیر؟

نماینده آیت الله سیستانی از مردم خواست به جای افراد ناکارآمد، نامزدهای با کفایت، با لیاقت و دلسوز مردم مظلوم را انتخاب کنند.

شیخ کربلائی گفت: مبادا وعده‌های شیرین و اعلامیه‌های خیابانی شما را فریب دهد و برای انتخاب چانه زنی کنید زیرا این حق نمایندگان و مسئولان دولتی بر شما است.

پس از تایید صلاحیت نامزدها در کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، فعالیت های تبلیغاتی نامزدها از شب دوشنبه 31 مارس 2014 ( 11 فروردین) آغاز شد. انتخابات پارلمانی بزرگترین رخداد عراق است، زیرا در آن فراکسیونی که می‌تواند نخست وزیر را انتخاب کند و پستهای عالی دولتی را بر عهده بگیرد، مشخص می شود.

این انتخابات در 30 آوریل برگزار خواهد شد.
منبع: العالم