۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

تنقلاتی شگفت‌انگیز برای چاق‌ها

بیش از یک سوم بزرگسالان امریکایی چاق هستند ، از این رو بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند اما پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود به راهکار شگفت انگیزی برای پیشگیری از این دو مشکل دست یافتند که همان خوردن شکلات است.
کد خبر : ۱۷۲۳۶۱
صراط: بیش از یک سوم بزرگسالان امریکایی چاق هستند ، از این رو بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند اما پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود به راهکار شگفت انگیزی برای پیشگیری از این دو مشکل دست یافتند که همان خوردن شکلات است.

دکتر اندرو پی نیلسون از محققان علوم تغذیه و فن آوری موسسه صنعتی ویرجینیا و همکارانش در تحقیقات خود بر روی موش های آزمایشگاهی دریافتند آنتی اکسیدان موجود در شکلات می تواند مانع از اضافه وزن و نیز کاهش میزان قند خون شود.

این نخستین بار نیست که پژوهشگران تحقیقاتی را درباره تاثیر مصرف شکلات بر سلامت انسان انجام داده اند. پیشتر نیز پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی گزارش داده بود مصرف شکلات می تواند از بدن در برابر دیابت نوع دوم حفاظت کند و تحقیقات دیگری نیز نشان داد نوجوانانی که شکلات بیشتر مصرف می کنند، لاغرتر هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، تحقیقات جدید نشان می دهد تاثیر مثبت مصرف شکلات بر سلامت انسان به دلیل ماده فلاوانول موجود در آن است که نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود. پس خبر خوب برای دوستداران شکلات این است که فلاوانول موجود در کاکائو می تواند از چاقی و دیابت نوع دوم پیشگیری کند.