۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۳

كواكبيان: صانع ژاله شهيد نظام است

كواكبيان در خصوص حرف و حديث‌هاي مطرح شده در خصوص شهيد صانع ژاله افزود: به هرحال اين جوان در حادثه 25 بهمن از دست رفت و بنياد شهيد هم وي را شهيد مي‌داند و وي واقعا شهيد اين نظام است.
کد خبر : ۱۷۲۳۸

به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس، مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي امروز طي مناظره‌اي با حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور كه در دانشگاه شاهد برگزار شد،گفت: نمي‌توانيم بين اسلاميت و جمهوريت تفكيك قائل شويم، لذا كساني كه لائيك و سكولار هستند و دين را با سياست جدا مي‌دانند نبايد خط امامي بناميم.

وي با بيان اينكه امام(ره) بخش اعظم دين را در سياست مي‌دانست، افزود: بايد پيگير تفسيري از ولايت فقيه باشيم كه امام(ره) بر آن تاكيد داشت، بر اين اساس بايد گفت كه در چارچوب ارزش‌هاي ديني حرف اول و آخر را مردم مي‌زنند.

كواكبيان ادامه داد: هر كسي كه راي مردم را ناديده بگيرد خارج از نظام است، امام براي خوشايند كسي نفرمود كه ميزان راي ملت است بلكه اين سخن ايشان يك فتوا است.

نماينده مردم سمنان گفت: هيچكس نمي‌تواند ادعاي خط امامي بودن كند و با استكبار هم موضع نداشته باشد.

اين نماينده مجلس اظهار داشت: حمايت از محرومين و مستضعفان يكي ديگر از نكات تاكيد امام(ره) بود، همچنين امام به نقش زنان و حضور آنان در جامعه تاكيد داشتند.

در ادامه اين مناظره حجت‌الاسلام ذوالنور طي سخناني گفت: بنده از موضع عضويت در سپاه در مسائل سياسي دخالت نمي‌كنم بلكه از موضع يك طلبه و روحاني به اين مسائل ورود مي‌كنم.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه اظهار داشت: اگر شاخص‌هاي خط امام را دسته‌ بندي كنيم اولين شاخص ايشان ولايت فقيه و نظام ديني و اسلامي است و بعد از آن هم جايگاه مردم در تحقق اين هدف مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: آرمان قدس و فلسطين برجسته‌ترين بعد استكبارستيزي خط امام(ره) است.

ذوالنور شاخصه‌هاي خط امام(ره) را مانند يك ساختمان دانست و خاطرنشان كرد كه برخي از شاخصه‌هاي خط امام نقش پايه‌اي و اساسي دارند و اگر آنرا از خط امام بگيريم چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

كواكبيان در ادامه مناظره و در پاسخ به اظهارات ذوالنور گفت: نظرات آقاي ذوالنور به عنوان يك طلبه در سپاه موثر است و بايد به اين نكته توجه كرد.

ذوالنور در پاسخ به اين سخن كواكبيان گفت‌: اگر سخنانم اثر نداشت به من طلبه نمي‌گفتند.

كواكبيان در ادامه سخنان خود با بيان اينكه آنچيزي كه امام در بحث ولايت‌فقيه مطرح كردند با نظر برخي افراد تفاوت دارد، اظهار داشت: به طور مثال اين مسئله كه راي مردم در مشروعيت نظام ديني مؤثر است يا خير كه در پاسخ به اين سوال بايد گفت جواب مثبت است.

وي با بيان اينكه ما حاكميت دوگانه نداريم افزود: مشروعيت مي‌تواند الهي يا مردمي باشد و حتي نظر رهبر انقلاب هم اين‌طور است.

كواكبيان ادامه داد: بعد از انتخابات 88 عده‌اي حكم ولي فقيه را نپذيرفتند كه قطعا ما با آنها مخالفيم.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه تعيين مشايي به عنوان معاون اول رئيس جمهور با وجود نظر مخالف رهبري كاري اشتباه بود، گفت: حتي وزرايي كه به اين مسئله اعتراض كردند در كابينه بعدي نبودند، جرم اخراجي‌هاي كابينه اين بود كه به نظر آقاي احمدي‌نژاد معترض بودند.

وي با بيان اينكه نامه‌نگاري‌هاي اخير عليه مجلس و مجمع تشخيص خلاف نظر رهبري است، تاكيد كرد: امام(ره) فرمودند كه مجلس در راس امور است درحالي كه بعضي مدعي شدند كه مجلس در راس امور نيست.

كواكبيان افزود: در طول 32 سال گذشته سابقه ندارد كه دولت تقديم بودجه به مجلس را تا اين اندازه تاخير بيندازد.

وي همچنين اظهار داشت‌: اخيرا همه شنيدند كه آقاي احمدي‌نژاد گفت كه يك حزب بيشتر در كشور نمي‌خواهيم درحالي كه امام(ره) به تكثر حزب اعتقاد داشتند.

نماينده مردم سمنان به سخنان مشايي در خصوص مكتب ايراني اشاره كرد و بيان داشت: امام فرمودند كه ملي‌گرايي كه بخواهد ايران را در مقابل اسلام قرار دهد اشتباه است.

كواكبيان اظهارداشت:‌ همنطور افرادي كه در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند كارشان اشتباه بود، كساني هم كه مكتب ايراني را مطرح مي‌كنند كارشان خلاف است.

وي گفت: بنده در كنگره حزب مردم‌سالاري موضع خودم را اعلام كردم و گفتم كه كار برخي افراد درست نبود كه بخواهند مردم را به خيابان فرا بخوانند.

در ادامه اين مناظره ذوالنور گفت: اگر نظر مردم شرعيت مي‌آورد بايد گفت كه وقتي مردم بني‌صدر را انتخاب كردند، نظر خدا بود و وقتي شما به آقاي احمدي‌نژاد اعتراض مي‌كنيد در واقع به خدا معترض شده‌ايد.

وي افزود: راي مردم در انتخاب ولي فقيه دخالت دارد ولي به آن مشروعيت نمي‌دهد، حتي اگر مردم با امام معصوم بيعت نكنند ولايت او از بين نمي‌رود.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه مردم هيچ‌وقت جاي خدا نمي‌نشينند، ادامه داد: مشروعيت الهي است و مقبوليت از سوي مردم صورت مي‌گيرد بر اين اساس درخواست مي‌كنم كه آقاي كواكبيان حرف خود را ثابت كند.

ذوالنور گفت: رهبري هيچ حكم و نظري در خصوص انتخابات صادر نكردند و تنها فرمودند كه همه به قانون تمكين كنند.

ذوالنور با بيان اينكه ما ادعاي معصوم بودن رئيس جمهور را نداريم، اظهار داشت: ما رئيس جمهور را در مقايسه با ديگر افراد نقد مي‌كنيم، اگر رئيس جمهور را با ديگران مقايسه كنيم و اگر مسير انقلاب اسلامي شهر مشهد باشد بايد بگوئيم كه احمدي‌نژاد در اين مسير حركت مي‌كند ولي ديگران به سمت تبريز حركت كردند.

وي با بيان اينكه بنده يك نقاد هستم، گفت:‌ رهبري فرمودند كه مسائل را اصلي و فرعي كنيد، آقاي احمدي‌نژاد تنها يك مشايي دارد ولي اگر شخص ديگري رئيس جمهور مي‌شد تمام اطرافيان وي مانند مشايي و بدتر از مشايي بودند.

ذوالنور اظهار داشت: در حال حاضر كسي كه قهرمان مبارزه با هولوكاست است و در مرز لبنان عليه اسرائيلي‌ها سخن گفت احمدي‌نژاد است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه مشايي در مقطعي حرف غلطي را بيان كرد، اظهار داشت: مشايي گفت كه بايد اسرائيل را از ملتش جدا كرد و من در همان زمان طي سخناني گفتم كه تو در قد و قواره‌اي نيستي كه در خصوص اين موارد حرف بزني.

به گزارش فارس، در ادامه مناظره حجت‌الاسلام ذوالنور با مصطفي كواكبيان كه در مهديه پيامبر اعظم دانشگاه شاهد برگزار شد، نماينده مردم سمنان در واكنش به اظهارات جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: بنده بين امام معصوم و ولي فقيه فرق قائل هستم چرا كه در بحث امام معصوم بحث عصمت مطرح است و امام معصوم از طرف خدا منصوب شده است و نيازي به اينكه مردم به او مشروعيت بدهند نيست.

وي با بيان اينكه مشروعيت الهي ولي فقيه را رد نمي‌كند، خاطرنشان كرد: بحث من اين است كه مردم در مشروعيت‌بخشي به ولي فقيه نقش دارند اگر قرار باشد ولي فقيه مشروعيت الهي نداشته باشد ما مجاز نيستيم از او تبعيت كنيم.

نماينده مردم سمنان با اشاره به خانه‌نشيني امام اول شيعيان گفت: حضرت علي 25 سال خانه‌نشين بود و نمي‌توانست بگويد چون منصوب خدا هستم با شمشير و به زور بر مردم حكومت خواهم كرد.

كواكبيان افزود: مادامي كه مردم خواهان ولي فقيه نباشند رهبري پيدا نمي‌شود چرا كه اگر مردم نخواهند مجلس خبرگان انتخاب نمي‌شود و اگر مجلس خبرگان نباشد ولي فقيه انتخاب نمي‌شود پس بايد گفت حضور مردم در انتخابات موجب انتخاب ولي فقيه مي‌شود.

وي در حالي كه اين جمله را كه «اگر يك ساعت مردم از حكومت راضي نباشند نمي‌توان حكومت را مشروع دانست.» مطرح مي كرد در پاسخ به اصرار ذوالنور براي بيان استدلال فقهي اين گفته سكوت اختيار كرد و به طرح سؤالات ديگري پرداخت.

نماينده مردم سمنان در ادامه از سياست خارجه دولت احمدي‌نژاد به شدت انتقاد كرد و آن را مغاير با سياست‌هاي تعيين شده از سوي امام راحل دانست و گفت:‌ سياست خارجه يك روش خاصي دارد كه بايد آن را رعايت كرد، چه معني دارد رئيس جمهور ما هنگام سخنراني اوباما تا آخر حرف او را بشنود اما رئيس جمهور آمريكا هنگام سخنراني احمدي‌نژاد محل سخنراني را ترك كند. چرا بايد چندين نامه بدون جواب به رئيس جمهور آمريكا نوشته شود.

كواكبيان در واكنش به اين اظهارنظر ذوالنور كه گفته بود احمدي‌نژاد در مسير نظام اسلامي و حكومت ديني از چندين چراغ قرمز عبور كرده و سرعت خود را كم و زياد كرده است اما دولت‌ اصلاحات برخلاف مسير نظام اسلامي حركت كرده است، گفت: چرا بايد دولت از چراغ قرمز عبور كند دولت مي‌تواند صبر كند تا چراغ سبز شود مگر مي‌شود اجازه داد دولت از چراغ قرمز عبور كند.

حجت‌الاسلام ذوالنور نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران كه در ابتداي مناظره تأكيد كرده بود به عنوان يك طلبه با كواكبيان مناظره مي‌كند، مدعي مغالطه‌گويي به جاي بيان استدلال منطقي از سوي كواكبيان شد و اظهار داشت: آقاي هاشمي اخيراً با استناد به يك روايت گفته بود پيامبر مكرم اسلام به حضرت علي فرموده بود تا زماني كه مردم تو را نخواستند در حكومت دخالت نكن، در حالي كه اين روايت براي استقرار ولايت است نه حفظ ولايت.

وي افزود: اگر مردم سراغ حضرت علي نمي‌رفتند حضرت خودش وارد عمل نمي‌شد چرا كه مقبوليت مردم لازم بود، حضرت مشروعيت از خدا داشت و براي حكومت نياز به بيعت مردم داشت.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در پاسخ به آنچه مغالطه كواكبيان از تفاوت امام معصوم با ولي فقيه خواند، توضيح داد:‌امام معصوم با ولي فقيه تفاوت دارد و ما اين را قبول داريم اما امام معصوم با ولي فقيه در اعمال ولايت هيچ تفاوتي ندارد و اين موضوع نظر امام خميني، مرحوم گلپايگاني، شيخ صدوق، آيت‌الله بروجردي و بسياري از فقه‌هاي بزرگ جهان اسلام است.

ذوالنور اضافه كرد:‌ روزي براي تخريب يك قبرستان آيت‌الله بروجردي دستور دادند كه رضايت صاحبان قبر را بگيرند اما برخي از صاحبان قبرها پيدا نشدند كه آيت‌الله بروجري دستور تخريب آن قبرستان را صادر كردند و در پاسخ به سؤال برخي علما فرمودند كه اختيارات فقهي ولي فقيه به اندازه امام معصوم است.

كواكبيان با بيان اينكه دروس حوزوي را گذرانده است گفت: حيطه اختيارات ولي فقيه به اندازه امام معصوم است اما در استقرار ولايت آنها تفاوت است. امام معصوم تنها از خداوند مشروعيت مي‌گيرد اما ولي فقيه نياز به مشروعيت مردم هم دارد.

ذوالنور در پاسخ به اظهارات كواكبيان گفت: ولي فقيه از خداوند مشروعيت مي‌گيرد اما اگر مردم سراغ او نيايند بازنده هستند. مردم به ولي فقيه مشروعيت نمي‌دهند چرا كه اگر اينطور باشد در صورتي كه نظر مردم خلاف نظر فقيه باشد پس مي‌توان ادعا كرد كه نظر ولي مشروع نيست.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه امروز در كشور خط و شاخص‌هاي خط امام كاملاً مشخص است، گفت: برخي‌ها امروز در مقابل حاكميت ديني قرار گرفته‌اند و مي‌گويند مشروعيت ولي فقيه از سوي مردم است. برخي‌ها مي‌گويند ولي فقيه را قبول داريم اما در چارچوب قانون اساسي كه بايد گفت اين افراد ولي فقيه را قبول ندارند.

وي در بيان چرايي اين گفته خود كه پذيرش ولايت فقيه در چارچوب قانون اساسي به معناي عدم پذيرش آن است، گفت: در ابتداي انقلاب امام راحل برخلاف آنچه در قانون اساسي آمده بود دستور بازنگري در قانون اساسي را صادر كرد با اين حال بايد گفت كه امام خميني خلاف قانون اساسي عمل كرده است و آن ولي فقيهي كه خلاف قانون اساسي عمل كند نمي‌‌تواند ولايت داشته باشد پس بايد گفت نمي‌توان ولي فقيه را در چارچوب قانون اساسي تعريف كرد.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه بحث اصلي بين حرف تا عمل است، تصريح كرد: موسوي خوئيني‌ها مي‌گويد ما روي اصل ولايت فقيه حرف داشتيم اما به خاطر امام نمي‌گفتيم كه كواكبيان گفت اين حرف را بيخود گفته است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به حضور كواكبيان در ستاد موسوي و كروبي از وي خواست به طور شفاف بگويد كه در مقابل خط امام است يا در كنار خط امام.

كواكبيان به ذوالنور گفت: آقاي ذوالنور من در مناظره با آقاي شريعتمداري كه سؤالات شما را مطرح مي‌كرد، گفتم كه شما حق نداريد از من بازجويي كنيد من به شما هم مي‌گويم كه اين كار را نكنيد خط و روش من مشخص است.

به گزارش فارس، در ادامه مناظره كواكبيان و ذوالنور كه در دانشگاه شاهد تهران برگزار شد، كواكبيان در واكنش به سخنان ذوالنور كه گفت، موسوي خوئيني‌ها ولايت فقيه را قبول ندارد، اظهار داشت: هر كسي مسئول حرف خودش است و اگر كسي اين حرف را زده بيخود كرده كه گفته من ولايت فقيه را قبول ندارم.

كواكبيان در ادامه و در پاسخ به سؤالاتي كه از سوي دانشجويان مطرح شد، گفت: هر كسي كه در مقابل حكم ولي فقيه باشد او را قبول ندارم و فرقي نمي‌كند كه مصداق اين موضوع چه كسي باشد.

وي در خصوص اينكه چرا همراه با ديگر نمايندگان عليه سران فتنه شعار نداد، گفت: نمايندگان در آن روز 3 دسته شدند و عده‌اي از آنها حتي بيرون از صحن رفتند ولي كسي به آنها نگفت كه چرا بيرون رفتي.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه من با آن نحوه شعار دادن مخالف بودم، گفت: آن نوع شعار دادن مختص حاجي بخشي است، من قانون‌گذارم و با حاجي بخشي فرق دارم.

كواكبيان ادامه داد:‌ به طور مثال وقتي مي‌گويند خاتمي اعدام بايد گردد يعني اينكه حكم صادر شده و اين حكم قطعا اعدام است و بايد اجرا شود.

وي افزود: اگر خاتمي بايد اعدام شود، دستگاه قضايي اين كار را انجام خواهد داد.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه رهبري محاكمه سران فتنه را مصلحت نمي‌دانند، گفت: تاكنون دستگاه قضايي چندين بار در خصوص جرم اين عده سخن گفته است.

كواكبيان در خصوص ورود سپاه و بسيج در عرصه هاي كشور اظهار داشت:‌ بسيج و سپاه حق ندارند كار حزبي كنند اما مي‌توانند كار سياسي انجام دهند.

وي همچنين در خصوص حرف و حديث‌هاي مطرح شده در خصوص شهيد صانع ژاله افزود: من مطالبي در خصوص وي در سايت‌ها خوانده‌ام ولي به هرحال اين جوان در حادثه 25 بهمن از دست رفت و بنياد شهيد هم وي را شهيد مي‌داند و وي واقعا شهيد اين نظام است.

در ادامه اين مناظره ذوالنور از كواكبيان پرسيد كه به هرحال نمايندگان خواستند فتنه را محكوم كنند، پس چرا در اين حركت شركت نكرديد؟

ذوالنور ادامه داد:‌ شما نبايد بگوئيد كه رهبري مصلحت نمي‌داند سران فتنه محكوم شوند، چرا كه ايشان بارها فرمودند من مواضع‌ام همان است كه هميشه بيان مي‌كنم.

جانشين نماينده ولايت فقيه در سپاه همچنين گفت: آقاي حاجي‌بخشي چند نفر از بستگانش به شهادت رسيده است لذا نبايد گفت كه شأن ما شأن حاجي‌بخشي نيست چرا كه وي تمام وجود خود را در راه انقلاب فدا كرده است.

ذوالنور تصريح كرد: بحث عدالت يك مقوله گسترده است و طرح هدفمندي يارانه‌ها كه دولت در پي اجراي آن است ما را به عدالت نزديك‌تر مي‌كند.

وي اضافه كرد: به طور مثال اگر در دولت هاشمي و خاتمي قيمت بنزين از 60 تومان به 65 تومان مي‌رسيد همان مقدار تورم در جامعه بوجود مي‌آمد لذا بايد مديريت دولت در اين خصوص را تحسين كرد.

جانشين نماينده ولايت فقيه در سپاه با اشاره به نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس گفت: خبر دارم كه برخي نمايندگان گفته‌اند كه اگر هدفمندي به همين صورت پيش رود هر ليستي را كه احمدي‌نژاد تاييد كند راي خواهد آورد لذا بايد كاري كرد كه اين طرح با مشكل مواجه شود.

ذوالنور همچنين اظهار داشت:‌ در هر انتخاباتي ممكن است برخي تخلفات صورت گيرد ولي شاهد بوديم كه حتي تاج‌زاده گفت كه امكان تقلب در اين سطح گسترده كه برخي مدعي آن شدند، وجود ندارد.

برچسب ها: کواکبیان ذوالنور
نظرات بینندگان
محمد علی زرین قلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
به این (آقا) باید گفت الان که تو وخانوادات وامثال شما راحت زندگی مکنید بخاطر فرزندان همین حاج بخشیهاست.نونه ولایت رامیخورید بعدپشتیبانی ازدشمن میکنید .چرادوپهلو جواب مدهی؟پس مرگ برآمریکا ومرگ براسرائیل هم نگیم چون قوه قضائیه حکمی صادر نکرده. حاج بخشی وامثال اینها شرف دارن به امثال شما ها.ماباامام وشهدا عهد بستیم تاآخر ایستادیم