۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

بیوه سفید و بلوند القاعده

روزنامه دیلی میرور در گزارشی از نقشه های جدید بیوه سپید القاعده برای حملات علیه مواضع غربی در انتقام از قتل معلمش ابوبکر شریف احمد خبر داد.
کد خبر : ۱۷۲۳۸۴
نویسنده شیعه نیوز
صراط: منابع اطلاعاتی معتقدند که ابوبکر شریف احمد همان کسی است که سامانتا را به شخصیت های بارز جنبش الشباب معرفی کرده و او را جذب گروه های تروریستی کرده و حال کشته شدن شریف احمد موجی از حملات انتقامی در آفریقا و به ویژه کنیا را در پی خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: سامانتا لوتویت 29 ساله که لقب بیوه سپید و یا بیوه بلوند را به خود اختصاص داده پس از عملیات انتحاری همسرش "جرمی لیندسی" به همراه دو نفر دیگر در لندن در سال 2005، در حال طرح ریزی حملات جدید جهت گرفتن انتقام قتل ابوبکر شریف احمد است.
 
شریف احمد از رهبران القاعده؛ صدها انگلیسی را به سوی گروهک های تروریستی جذب کرده است. از جمله این افراد سامانتا، همکارش جرمین گرانت متهم به دست داشتن در انفجارهای تروریستی و مایکل ادلبابو قاتل سرباز انگلیسی لی ریگبی است.
 
دیلی میرور از نگرانی های ویژه منابع اطلاعاتی پیرامون اقدامات جدید بیوه سپید که هم اکنون مادر چهار فرزند است پرده بر داشته و می افزاید: مسئولان اطلاعاتی بیم آن را دارند که بیوه سپید حملاتی علیه اهداف غربی در سر تا سر قاره آفریقا برای انتقام از قتل رهبر القاعده یعنی ابوبکر شریف احمد انجام دهد.
 
یکی از مسئولان امنیتی بلند پایه که دیلی میرور نامش را ذکر نکرد در گفتگو با این روزنامه گفت: پس از کشته شدن احمد، نیروهای امنیتی در حالت آماده باش کامل هستند، احمد منصبی مهم در زنجیره هرمی حرکت الشباب سومالی داشت. وی همچنین  در عملیات های عضوگیری الشباب و انتشار ایدئولوژی این گروهک در سرا سر جهان نقشی مهم داشت.






 
منابع اطلاعاتی معتقدند: احمد همان کسی است که سامانتا را به شخصیت های بارز جنبش الشباب معرفی کرده و او را جذب گروه های تروریستی کرده و حال کشته شدن شریف احمد موجی از حملات انتقامی در آفریقا و به ویژه کنیا را در پی خواهد داشت.
 
شایان ذکر است: " سامانتای 29 ساله، دختر یک سرباز سابق بریتانیا و اهل باکینگهام شایر است که در سن 15 سالگی به اسلام گروید و نام شریفه را برای خود برگزید. این زن بریتانیایی سفید پوست پس از رهبری حمله تروریستی علیه مرکز خرید وست گیت در نایروبی شناخته شد. وی در حال حاضر با تغییر قیافه به زندگی زیر زمینی خود در کنیا و یا سومالی ادامه می دهد"