۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
بعد از مذاکره و معامله با گروهک تروریستی

"5-1" مرزبان ربوده شده به کشور بازگشتند

سرانجام خبر ورود 4 مرزبان ربوده شده به کشور تایید شد تا آنها بعد از مذاکره و معامله دستگاه‌های مرتبط و علمای اهل سنت با تروریست‌ها، بدون یکی از همرزمان شهید خود وارد خاک ایران شوند.
کد خبر : ۱۷۲۳۹۳
گروه سیاسی صراط - سرانجام خبر ورود 4 مرزبان ربوده شده به کشور تایید شد تا آنها بدون یکی از همرزمان شهید خود وارد خاک ایران شوند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی‌فر، محمد نظامی و جمشید تیموری پنج مرزبانی بودند که 16 بهمن‌ماه سال گذشته از سوی گروه جیش‌العدل ربوده شده بودند که از میان جمشید دانایی‌فر از سوی این گروهک به شهادت رسید.



گفته می شود مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروه جیش العدل در ازای مذاکره و شاید معامله دستگاههای دولتی و همکاری روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان وارد خاک کشورمان شدند.

بر اساس گزارش ها، مرزبانان ربوده شده بعد از ربوده شدن به پاکستان منتقل شده بودند و امروز از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان وارد ایران شدند. این در حالی است که مقامات پاکستانی در اظهاراتی ضد و نقیض حضور این افراد در کشورشان و را تکذیب کرده اند.

جیش‌العدل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است اسرا به درخواست و پادرمیانی علمای اهل سنت و در راس آنان به درخواست مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان آزاد شده‌اند.

مولوی عبدالحمید از روحانیون تأثیر‌گذار اهل‌سنت در سیستان‌ و بلوچستان درباره بازگشت شهید دانایی فر گفته است: "مطمئن نیستم جسد این مرزبان به نیروهای ما تحویل داده شده باشد، اما قرار بوده نیروهای گروهک جیش‌العدل آن را هم به نیروهای مردمی تحویل دهند."

جیش‌العدل در ازای آزادی مرزبانان ایران خواستار آزادی ۵۰ عضو زندانی این گروه، ۲۰۰ شهروند سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ زندانی سنی شده بود که به گفته جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران بوده‌اند.

روزنامه امت، چاپ کراچی پاکستان از یک مقام وزارت خارجه پاسکتان ادعا کرده است که ایران ۸ عضو گروه جیش‌العدل را آزاد کرده است. اما ایران این ادعا را تائید نکرده است.

احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز درباره درخواست جیش العدل از ایران گفته است: "بالاخره تروریست‌ها یکسری درخواست‌هایی هم داشتند و ظاهرا درخواست‌های آن‌ها هم تأمین شده است؛ یعنی همین جور مفت و مجانی مرزبانان ما آزاد نشدند. بالاخره بخشی از این درخواست‌هایی که داشتند مورد موافقت قرار گرفته و به نوعی معامله‌ای صورت گرفت و برخی ‌درخواست‌های جیش‌العدل تأمین شد."

نظرات بینندگان
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
۳۹
۱۸
صراط جون تیتر خوبی نزدی
حسن س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
۵۳
۷۳
کجای دکتر جلیلی که گروهک جند الشیطان و با ریگی نابود کردی . . .
نه اینکه یه گروهک 5 6 نفره بیاد واسه مملکت ما شاخ و شونه بکشه با هزارتا منت 1 نفر شهید کنه بعد 4 تا دیگه رو با هزار زور و واسطه گری آزاد کنه اونم در قبال آزادی 34 زندانی سنی . . .

تا حالا انقدر خوار و ذلیل نشده بودیم که به دست مبارکشون شدیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر احمدی نژاد
روستازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
۷۲
۳۳
صراط دوستان وهمفکران شما در نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد نه دولت؟! نیروی انتظامی زیر نظر دولت نیست؟! اصلا دولت روحانی را هنوز قبول ندارد؟!! به جای عذرخواهی وپاسخگوی فرار به جلو عادت شما است؟! نیروی انتظامی 5تا سرباز بدون امکانات در نقطه ای مسقرمیکندوانها هم با سهل انگاری گرفتار چند ادم شرور میشوند وبه دولت ونظام هزینه درست میکنند؟!!