۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

افشای طرح‌های ترور رهبر سابق کره‌شمالی

رد درخواست مشرف برای معافیت دائم از حضور در دادگاه، درخواست اسلام آباد برای آزادی زندانیان در بند طالبان و افشای طرح های ترور رهبر سابق کره شمالی از جمله خبرهای آسیا به شمار می رود.
کد خبر : ۱۷۲۴۴۴
صراط: نیشن گزارش داد که درخواست ژنرال پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان برای معافیت دائم از حضور در دادگاه در روز سوم مه در اسلام آباد درباره پرونده قتل عبدالراشد قاضی که به خاطر تهدیدهای امنیتی و تهدیدها صورت گرفته رد شده است.

خبر دیگر اینکه چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان با اشاره به احتمال آزادی 13 زندانی دیگر طالبان در آینده نزدیک با هدف نشان دادن حسن نیت اسلام آباد در مذاکره با شبه نظامیان، خواستار آزادی پروفسور اجمل و فرزندان دو نفر از مقامات سابق این کشور شد.

رسانه های پاکستانی همچنین از زخمی شدن 10 نفر در جریان پرتاب نارنجک از سوی افراد مسلح ناشناس به مغازه ای در منطقه جعفرآباد در جنوب غرب این کشور خبر دادند.

افراد مهاجم پس از این حمله متواری شده و منابع بیمارستانی اعلام کردند که دو نفر از مجروحین در شرایط وخیم به سر می برند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و پلیس نیز عملیات جستجو را برای یافتن عاملان این حمله آغاز کرده است.

شبه جزیره کره

دیلی میل با اشاره به تلاشها برای ترور کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی از زبان یکی از پناهندگان این کشور موسوم به "آقای کی" نوشت یکی از افراد مسلح که در تلاش برای ترور کیم جونگ ایل بوده است فورا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

آقای کی همچنین با اشاره به تصادف کامیون 20 تنی با اتومبیل های همراه کیم جونگ ایل اعلام کرد که راننده نتوانست کیم جونگ ایل را در لیموزین شناسایی کند.

وی همچنین از طراحی دو کودتا از سوی اعضای ارتش خلق کره در دانشگاه افسری "فرانز" و انفجار کنسولگری روسیه در شهر چونگجین از سوی گروهی از افسران ارتش و همچنین حمله موشکی به پیونگ یانگ خبر داد.

کره شمالی نیز امروز یکشنبه ضمن انتقاد از اقدام کره جنوبی در آزمایش یک فروند موشک بالستیک که برد 500 کیلومتری داشت، چنین اقدامی را به نشانه قدرت نمایی نظامی سئول در برابر پیونگ یانگ خواند.

استرالیا

همزمان با ادعای کشتی چینی برای دریافت امواج جعبه سیاه ام.اچ 370 در جنوب اقیانوس هند، تونی آبوت نخست وزیر استرالیا گفت احتمال اینکه این سیگنالها مرتبط با جعبه سیاه هواپیما نباشد، نیز وجود دارد.

فیلیپین

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حمله شورشیان ارتش خلق نو به تاسیسات شرکت چینی "آلستون" در شهر توبای در جنوب فیلیپین از آتش زدن چندین ساختمان و چهار دستگاه کامیون در این رابطه خبر داد.
منبع: مهر