۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
اقدام جالب هنرمندان مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت

مقابله هنرمندان با تروریست‌های تکفیری +تصاویر

امروز از ضاحیه جنوبی بیروت به جای صدای آژیر آمبولانس و آتش نشانی، به جای صدای مهیب انفجار، ضجه کودکان و زنان و... صدای زندگی و آوای ترنم موسیقی شنیده می‌شد و نقاشان جوان از کشورهای مختلف سرگرم کشیدن تابلوها بودند.
کد خبر : ۱۷۲۴۸۷
صراط: "تروریسم نمی‌تواند ملت لبنان را بشکند، این ملت تصمیم گرفته است تا نه فقط از راه‌های سیاسی و امنیتی، بلکه با هنر به مقابله با تروریست‌های تکفیری بپردازد."

این پیام کسانی است که امروز ـ یکشنبه 17 فروردین ـ در ضاحیه جنوبی بیروت و در مقابل رایزنی فرهنگی ایران با «انفجار گل و رنگ» به مقابله با خودروهای بمب‌گذاری شده و تروریست‌های تکفیری انتحاری رفتند.

امروز به جای جولان مرگ و خودروهای بمب‌گذاری شده تروریست های تکفیری انتحاری، این تابلوهای رنگارنگ و جوانان پرشوری بودند که در خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت پیام زندگی دادند.

شهروندان لبنانی تاکید داشتند که پیام انفجار گل، به تصویر کشیدن اراده مردم لبنان برای زندگی و فرهنگ شادی است، مردمی که حق دارند زندگی کنند.

امروز از ضاحیه جنوبی بیروت به جای صدای آژیر آمبولانس و آتش نشانی، به جای صدای مهیب انفجار، ضجه کودکان و زنان و... صدای زندگی و آوای ترنم موسیقی شنیده می‌شد و نقاشان جوان از کشورهای مختلف سرگرم کشیدن تابلوها بودند.

رییس «انجمن رنگ ها» و مبتکر این برنامه هنری و فرهنگی که آن را با همکاری شهرداری منطقه حاره حریک برگزار کرد، گفت: مردم لبنان مدتی است بعد از انفجارها برای تماشای کشته‌ها و خرابی‌ها جمع می‌شوند، اما ما خواستیم که امروز برای دیدن انفجار رنگ و گل و شادی جمع شوند.

«محمد علوش» به رسانه‌ها گفت: امروز صدای بلند هنرمندان تجسمی، شعرا و نقاشان شنیده شد که همه ملت های جهان به ویژه لبنان را فراخواندند: بیایید و بر دیوارهای ضاحیه جنوبی بیروت تابلوی‌های دوست داشتن، امید، زندگی و محبت را ترسیم کنید.

وی افزود: پیام دیگر این همایش گل و رنگ به گروه‌های تروریستی تکفیری بود که مردم لبنان هرگز تسلیم خشونت و مرگ نمی شوند و زنده و مقاوم خواهند ماند.

پایگاه اطلاع رسانی لبنانی النشره به نقل از برخی از هنرمندان نوشت که برای اولین بار بوده است که به ضاحیه جنوبی بیروت آمده‌اند و آخرین بار نخواهد بود هر چند برخی درصدد ایجاد ترس در این منطقه هستند.

امروز ضاحیه جنوبی بیروت لباسی با رنگ‌های شاد برتن داشت تا ثابت کند فرهنگ تروریسم، مرگ، تکفیر و ویرانی هرگز بر فرهنگ شادی و زندگی چیره نخواهد شد و این همایش با این امید بکار خود پایان داد که دیگر لبنان شاهد انفجارهای تروریستی و انتحاری نباشد. امید که چنین باشد.






















منبع: ابنا