۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

محاکمه "قرن" امروز آغاز می‌شود

منابع خبری اعلام کردند که دادگاه جنایی قاهره امروز محاکمه دیکتاتور مخلوع مصر را به اتهام کشتار تظاهرات کنندگان و هدر دادن بیت‌المال برگزار می‌کند.
کد خبر : ۱۷۲۵۷۶
صراط: منابع خبری اعلام کردند که دادگاه جنایی قاهره امروز محاکمه دیکتاتور مخلوع مصر را به اتهام کشتار تظاهرات کنندگان و هدر دادن بیت‌المال برگزار می‌کند.

به گزارش الشروق، دادگاه جنایی قاهره امروز دوشنبه (18 فروردین) محاکمه «محمد حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر، فرزندانش «علاء و جمال مبارک»، «حبیب العادلی» وزیر کشور اسبق و شش تن از معاونانش را برگزار می‌گند.

این محاکمه به محاکمه قرن معروف است و اشخاص نامبرده به کشتار تظاهرات‌کنندگان در جریان حوادث مربوط به انقلاب 25 ژانویه و وارد آوردن خسارت به بیت‌المال از طریق صادرات گاز به اسرائیل متهم هستند.

قاضی «محمود الرشیدی» رئیس دادگاه جنایی قاهره در جلسه گذشته خطاب به رسانه‌ها و تلویزیون دولتی مصر گفت: رسانه‌ها به مثابه چشمانی برای عدالت هستند و این دادگاه با پخش این جلسه از طریق تلویزیون مصری موافقت کرده است، تا مردم مصر در جریان آن‌چه که در خلال برگزاری دادگاه می‌گذرد، قرار گیرند.

وی افزود: دادگاه جنایی قاهره به اهمیت نقش بزرگی که مطبوعات در انتشار اخبار ایفا می‌کند، واقف است، اما با توجه به این‌که یک شهروند عادی که در خانه  و یا قهوه خانه به سر می‌برد، در جریان روند محاکمه قرار گیرد، این دادگاه، تلویزیون دولتی مصر را برای این کار انتخاب کرده است.

منبع: تسنیم