۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

تائید حکم اعدام قاتل عاشق پیشه

پسر جنایتکار که دختر مورد علاقه اش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، با تائید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۲۵۸۹
صراط: هفتم ارديبهشت ماه سال گذشته، روز خوشي براي كارگران يكي از باشگاه‌هاي سواركاري اطراف تهران نبود. پسر جواني كه كارگر اين باشگاه سواركاري بود، با ضربات چاقو يكي از سرايداران باشگاه را با ضربات چاقو به قتل رساند و دختر وي را نيز مجروح كرد.
 
«داوود» 27 ساله كه كارگر اين باشگاه سواركاري بود، پس از اينكه براي ازدواج با دختر سرايدار باشگاه دچار مشكل شد، سرايدار را به قتل رساند. «نجيبه» كه به همراه دخترش «زهرا» مدتي بود به عنوان سرايدار باشگاه سواركاري مشغول به كار بود، از يكسال و نيم گذشته قول ازدواج «زهرا» با «داوود» را داده بود و مهريه 10ميليون توماني را براي اين ازدواج در نظر گرفته بود. اما پس از يك سال و نيم از اين قرار گذشت و اين ازدواج سر نگرفت.
 
 تا سرانجام روز حادثه «داوود» كه قصد داشت هرچه سريع‌تر زندگي مشتركش را با دختر مورد علاقه‌اش آغاز كند، براي صحبت مجدد با مادر دختر اقدام كرد. ولي هنگامي كه با پيشنهاد «نجيبه» مبني بر 15ميليون تومان مهريه مواجه شد، با ضربات چاقو «نجيبه» را به قتل رساند و همچنين «زهرا»ي 16 ساله را مجروح كرد.

در ادامه جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد.

متهم در این جلسه با قبول اتهام خود گفت: آن روز ساعت دو بعدازظهر بود كه كارم را رها كردم و نزد «نجيبه» رفتم تا درباره «زهرا» با او صحبت كنم. پس از اينكه نزد «نجيبه» رفتم، ابتدا با ازدواج مخالفت كرد ولي بعد از اينكه با اصرارهاي من مواجه شد، شرط ازدواج را تغيير داد و گفت كه اگر 15ميليون تومان پرداخت كنم، اجازه مي‌دهد با «زهرا» ازدواج كنم. اما اين شرط درحالي بود كه پيش از اين قرار 10ميليون تومان براي ازدواج گذاشته بود.وقتي كه شرط 15ميليون توماني را براي ازدواج با «زهرا» شنيدم عصباني شدم و با چاقويي كه از قبل تهيه كرده بودم سه ضربه به شكم «‌نجيبه» زدم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و داوود را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کردند.

با اعتراض متهم حکم مجازات برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص و دیه را تائید کردند.