۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
نصرالله:

میشل سلیمان جایگاه خود را در لبنان از دست داد

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر ضرورت تحقق آشتی ملی فراگیر بین گروه‌های لبنانی گفت که میشل سلیمان رئیس جمهور این کشور با موضع گیری‌های اخیر خود جایگاهش را در مدیریت گفت‌وگوی ملی از دست داد.
کد خبر : ۱۷۲۶۶۶

صراط: سید حسن نصرالله در بخش دیگری از گفت‌وگویش با روزنامه السفیر که فردا سه شنبه منتشر می‌شود به طرح امنیتی که دولت لبنان تصمیم دارد در شمال این کشور و منطقه بقاع به اجرا بگذارد اشاره کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای فراگیر برای رفع ناامنی‌ها در طرابلس الزامی است. دبیر کل حزب الله همچنین بر اهمیت ایجاد آشتی واقعی بین جریان‌ها و همه گرایش‌های سیاسی تاکید کرد و گفت که حزب الله هم از گفت‌وگو استقبال می‌کند.

سید حسن نصرالله با مثبت ارزیابی کردن تشکیل دولت لبنان و ازسرگیری فعالیت‌های پارلمان این کشور گفت: منظم کار کردن همه نهادها هم ضرورت دارد.

وی افزود: مقاومت به جامعه‌ای استوار و متحد و دولتی قدرتمند و توانا و عدالت محور نیاز دارد اما در شرایط کنونی نمی‌توان درباره راه‌های پیشرفت نظام سیاسی در لبنان سخن گفت.

سید حسن نصرالله در تشریح دلایل تحریم جلسه اخیر گفت‌وگوی ملی لبنان گفت: مواضع اخیر میشل سلیمان رئیس جمهور  جایگاه وی را در مقام کسی که می‌تواند گفت‌وگوی ملی را مدیریت کند از وی سلب کرد.

دبیر کل حزب الله گفت: فضای کلی در کشور فضای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و حزب الله از نامزدی که منفعت ملی بزرگ را محقق کند حمایت خواهد کرد.

سید حسن نصرالله بار دیگر بر حمایتش از ارتش لبنان و هر گونه کمکی که از خارج به لبنان می‌رسد به استثنای آنچه از اسرائیل به لبنان می‌رسد، تاکید کرد.