۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

ورود میوه‌های اسرائیلی به بازارهای عربستان +عکس

یک رسانه سعودی از ورود میوه‌های اسرائیلی به بازارهای برخی مناطق عربستان خبر داد.
کد خبر : ۱۷۲۷۳۳
صراط: روزنامه الوطن نوشت میوه اسرائیلی در بازار تره بار روستاهای عربستان، دست فروشان، بازار را مملو از این میوه‌ها کرده اند و وزارت تجارت عربستان، اقداماتی را برای مشخص شدن نحوه ورود این میوه‌ها به عربستان انجام داده است.



الوطن نوشت: شهرداری القریات عربستان، یک تیم کاری را برای کنترل میوه اسرائیلی که در بازار تره بار فروخته می‌شود، به خدمت گرفت، اداره بهداشت شهرداری القریات از دریافت پیامهایی درباره وجود میوه اسرائیلی که در بازار فروخته می‌شود، غافلگیر شده و مقادیری از یک نوع میوه اسرائیلی را ضبط کرد، 140 کیلوگرم از میوه کاکا تولید اسرائیل در این منطقه عربستان کشف و ضبط شد.

عبدالعزیز المساعد رئیس بخش بهداشت شهرداری القریات عربستان گفت: این نهاد تمام تلاشهای خود را برای نظارت بر اماکن و مراکز فروش و بازرسی آنها واطمینان از خالی بودن بازار از این میوه اسرائیلی به کار گرفته است.

وی افزود: پس از کشف میوه‌های اسرائیلی، این شهرداری بلافاصله دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت تجارت عربستان را در جریان گذاشت به طوری که این دستگاه‌ها تاکید کردند ورود این میوه‌ها به عربستان ممنوع است.

قایض الشمری شهردار القریات عربستان هم در گفتگو با الوطن گفت: این نهاد چگونگی ورود میوه اسرائیلی به بازارهای عربستان نمی‌داند.

الوطن به نقل از منابع ویژه نوشت: توزیع میوه‌های اسرائیلی از طریق دست فروشانی صورت گرفته است که این میوه‌ها را در میان میوه فروشی‌ها توزیع کرده اند.

یک منبع در وزارت تجارت عربستان هم تاکید کرد: میوه‌های اسرائیلی موجود در بازار جمع آوری شده است.