۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

توضیح معاون پارلمانی وزیرارشاد درباره دیدار جنتی و خاتمی

نوش آبادی گفت : ملاقلات وزیر ارشاد با آقای خاتمی یک دیدار صرفا شخصی و غیر رسمی به مناسبت نوروز بوده است و بدور از مسائل خاص سیاسی و فرهنگی وزیر تعریف می شود .
کد خبر : ۱۷۲۷۴۷
صراط: حسین نوش آبادی ، درباره دیدار نوروزی علی جنتی با سید محد خاتمی که منجربه طرح سوال 12 نماینده مجلس از وزیر ارشاد شد ، گفت : در حضور نمایندگان مجلس به آنها توضیح دادم که این دیدار کاملا غیر اداری و غیر رسمی بوده است و هیچ یک از مدیران وزارت ارشاد نیز در این عید دیدنی ،آقای وزیر را همراهی نمی کردند .

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با بیان اینکه چنین برنامه هایی ارتباطی با شخصیت حقوقی وزیر نداشته است، گفت : ایشان در قالب شخصیت حقیقی خود ، تعاملاتی فردی و خانوادگی با دوستان و اقوام دارند و این دیدار هم صرفا برای تبریک نوروز بوده است .

نوش آبادی در ادامه گفت : چنین مباحثی با مسائلی که در قانون و آیین نامه مجلس پیش بینی شده است و نمایندگان در قالب آن می توانند از وزرا سوال کنند مرتبط نیست و در واقع هیچ ارتباطی هم با وظایف و عملکرد وزارتخانه نداشته است .

وی با تاکید براینکه حساسیت نمایندگان در این زمینه قابل درک است ، گفت : معتقدم این دیدار موضوع مهمی نبوده است که اینگونه به آن پرداخته شود و وقت مجلس ، نمایندگان ، دولت و وزیر را بگیرد ، مجلس و دولت در سالی که نام فرهنگی و اقتصادی دارد ،کارهای بسیار مهمتری دارند ، ما باید به مسائل بنیادین و کارهای اساسی که جزو وظایف ذاتیمان هست بپردازیم و موضوعاتی را که خواست مردم هم هستند پی گیری کنیم .

نوش آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس و دولت نباید حاشیه پردازی کنند ، گفت : اگر هم تعدادی از نمایندگان ، نسبت به چنین موضوعاتی اعتراض دارند ، نباید حرکت آنها به یک جریان و جنجان بی حاصل تبدیل شود که عملکرد وزارت خانه را تحت الشعاع قرار دهد.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت : نمایندگان مجلس قطعا حق سوال دارند ، اما پرداختن به چنین موضوعاتی نه از طرف مردم استقبال می شود و نه نخبگان جامعه چندان آن را می پسندند.