۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴

درخواست‌ دبستاني‌ها از وزير

ديدار روز گذشته حاجي‌بابايي با اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود؛ از درخواست‌هاي كودكانه دبستاني‌ها براي تعطيل پنجشنبه‌ها تا اعتماد به نفس آقاي وزير.
کد خبر : ۱۷۲۷۵

به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس، ديدار بعد از ظهر روز گذشته حميدرضا حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش با اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان شهر تهران كه در "كانون فجر " آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار شد، با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود.

*پس از آنكه برنامه در ساعت 15 با خير مقدم يكي از مسئولان و نيز با سخنراني عزت‌الله دهقان،عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان آغاز شد، در حدود ساعت 16 نوبت به وزير آموزش و پرورش رسيد كه با توجه به قرار داشتن در ساعت‌هاي پاياني روز، اين احتمال مي‌رفت كه سخنان وزير كوتاهتر از دفعات قبل باشد اما گويا اين‌طور نبود.

*سخنراني آقاي وزير با تبريك عيد ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و تحليل شخصيت نوراني آن حضرت آغاز شد و البته در بعضي از فرازها با مباحث سنگين كلامي و تفسيري نيز همراه بود.

*صداي فلش‌هاي پي‌درپي دوربين عكاسان روابط عمومي هم به نوعي موسيقي متن سخنراني وزير آموزش و پرورش را تشكيل مي‌داد كه در برخي مواقع، گويا حواس مخاطبان بيش از آنكه متوجه صحبت‌هاي جناب وزير باشد، جلب آهنگ دل‌نشين "شاتر " دوربين‌ها مي‌شد.

*پس از آنكه حاجي‌بابايي از مباحث مقدماتي فارغ و وارد موضوعات اصلي نظام آموزش و پرورش شد، حاشيه‌هاي جالب‌ توجه‌تري را با خود به دنبال آورد؛ وقتي وزير تعليم و تربيت، تحليل كارشناسي خود را براي تعطيل دبستان‌ها در روزهاي پنجشنبه بيان مي‌كرد، از درخواست‌هاي كودكانه دانش‌آموزان ابتدايي منطقه 15 تهران از وزير آموزش و پرورش براي تعطيلي روزهاي پنجشنبه هم ياد كرد.

*وزير آموزش و پرورش در اين بخش از گپ و گفت نسبتاً خودماني با فرهنگيان، از ورود سرزده خود به يكي از مدارس ابتدايي منطقه 15 پايتخت گفت و از خوراكي‌ها و "شادونه‌ "هاي بچه‌هاي اين دبستان كه براي درخواست تعطيلي پنجشنبه‌هاي دبستان‌ها پيشكش آقاي وزير شده بود.

*وقتي صحبت‌هاي آقاي وزير به مرز يك ساعت و 10دقيقه رسيد، يكي از كارمندان روابط عمومي وزارتخانه يادداشتي را تحويل وي داد كه تقريباً همه احتمال مي‌دادند كه محتواي آن چيست؛ اين احتمال وقتي به يقين تبديل شد كه آقاي وزير تعليم و تربيت در ميان اوج صحبت‌ها و هيجانات خود به اين يادداشت اشاره كرد و گفت: «اعلام كرده‌اند كه وقت محدود است اما براي وزير آموزش و پرورش وقت هيچ‌ موقع محدود نيست» كه اين سخن وزير خنده خود وي و حضار و تشويق آنان را به دنبال داشت.

انگار تشويق‌هاي پي‌درپي حضار به تناسب موضوعاتي كه حاجي‌بابايي مطرح مي‌كرد، او را به شدت به وجد آورد كه هيچ محدوديت وقتي براي خود قائل نمي‌شد.

*آخرين بحث خودماني وزير، موضوع صرفه‌جويي 10 ميليارد توماني آموزش و پرورش در تأمين شير مدارس بود كه وقتي وي از لزوم پرهيز خود و مديران از مصرف اين شير صحبت كرد، يكي از فرهنگيان پرسيد: «معلمان چه كار كنند؟» پاسخ آقاي وزير اين بود كه اين شير براي من و مديران ارشد حرام است اما براي معلمان حلال.

*صحبت‌هاي طولاني آقاي وزير با بيان خاطره‌اي از سفر معنوي حج و با چاشني طنز و تشويق حضار به اتمام رسيد و در شرايطي كه خبرنگاران منتظر بودند تا برخي از سؤالات خود را كه در واقع سؤالات مردم است، از او بپرسند، وزير با سرعت و اختصار به اين پرسش‌ها پاسخ داد تا به قول خودش به جلسه شوراي معاونان وزارتخانه برسد؛ هر چند جاي اين گلايه بود و هست كه مي‌توان سخنراني را قدري مختصرتر كرد و چند دقيقه‌اي را بيشتر با خبرنگاران صحبت كرد؛ مصاحبه‌اي كه بايد در شلوغي و فشار جمعيت انجام شود.