۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

پیرمردی که کارهای عزرائیل را زیر نظر دارد +عکس

یک پیرمرد 70 ساله همواره در تمامی مراسمات تشییع و ترحیم شرکت می‌کند و در دفترچه کوچک خود نام متوفی و تاریخ فوت او را می‌نویسد.
کد خبر : ۱۷۲۸۳۴
صراط: رحیم اروجعلی زاده معروف به «رحیم آقا» پیرمرد 70 ساله ی ساکن ممسنی که متولد تهران است و اصالت اردبیلی (خلخال) دارد، 34 سال پیش با ازدواج با یک دختر لر، زندگی اش  با قوم لر عجین شد.

زندگی پر فرار و نشیب وی بگونه ای زیباست، که سجاد ایمانی مستندی 80 دقیقه ای از او ساخته است.

رحیم آقا یکی از بهترین فرهنگ های مردم لر را صله رحم می داند و معتقد است در مراسمات ترحیم به خوبی این موضوع قابل درک است. وی حضور تمام اقوام و آشنایان در مراسمات ترحیم و تشیع متوفی را نشانه صله ی رحم و مردم داری این قوم بزرگ می داند.

رحیم آقا نیز به تبعیت از مردم لر همواره در تمامی مراسمات تشیع و ترحیم شرکت می کند و در دفترچه کوچک خود نام متوفی و تاریخ فوت او را می نویسد.






وی در این خصوص بیان داشت: سعی می کنم در تمام مراسمات ترحیم شرکت کنم و تا کنون در سال 92 حدود 519 مراسم و در سال 91 حدود 413 مراسم را شرکت کرده ام.


یک فرهنگ خوبی که در بین مردم لر و ترک رواج دارد حضور تمام اقوام در این مراسمات و دادن پولی به عنوان کمکی است و این بدین معنی است که مردم خود را با درد و مشکلات دیگران شریک می دانند.

وی عنوان می کند که همواره در فکر مرگ است و حتی پوستر ترحیم خود را بدون قید تاریخ چاپ کرده است و دوست دارد سخنران مراسم تدفین و ترحیمش حجت الاسلام مهدی رحمانی امام جمعه شهرستان ممسنی باشد.

این پیرمرد 70 ساله معتقد است:توجه به مرگ و لحظه ی مرگ، انسان را از گناه دور می کند. اگر مرگ همواره در نظرمان باشد اشتیاق برای کارهای خداپسندانه نیز افزایش می یابد. دلیل اینکه برخی مرگ و آخرت را فراموش کرده اند به دلیل اعتقادات ضعیف و غرق شدن در این دنیای مادی است.


وی در توصیه به جوان نیز گفت: اعتقادات دینی خود را محکم تر کنید و همواره به ایام فاطمیه و محرم توجه کنید و محبت اهل بیت را در دل خود جای دهید تا خداوند نیز شما را در این دنیا و آخرت رستگار کند.



جوانان این دوره در محبت به پدر و مادر کوتاهی می کنند و این در نظر و فرهنگ اسلامی ما درست نیست. جوان باید پدر و مادر خود را راضی کند تا خداوند نیز از او راضی شود.

وی در پایان نیز گفت: راز عاقبت بخیری احترام به پدر و مادر، مردم داری، جلب رضایت خلق الله، صله ی رحم و محبت به اهل بیت است.




منبع:نور آنلاین

نظرات بینندگان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
خوب بود