۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

اشتون: تفاوت‌هایی برای رسیدن به توافق وجود دارد

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امورخارجه کشورمان گفت: تفاوت‌هایی برای رسیدن به توافق وجود دارد و ما در تلاش هستیم شکاف‌ها و فاصله‌هایی که بین گروه‌های مذاکره کننده هست را کاهش دهیم و نشست بعدی ما در وین در 13 می خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۲۹۰۳
صراط: "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی مشترک با ظریف گفت: جناب آقای وزیر ظریف و گروه‌هایی که از کشورهای عضو 1+5 در اینجا حضور داشتند لحظاتی قبل دور مذاکرات را به پایان رساندیم و به دنبال رسیدن به یک توافق در مورد مسئله هسته‌ای ایران بر اساس طرح اقدام مشترک هستیم.
 
وی ادامه داد:‌ آقای وزیر و همکاران دیگری که از کشورهای دیگر به خصوص آمریکا در این کنفرانس شرکت داشتند، در مورد چارچوب کاری که در ماه گذشته و در فوریه ما در مورد آن صحبت کردیم به جزئیاتی پرداخته و تمامی موضوعاتی را که بخشی از توافق جامع هسته‌ای ایران بود مورد بررسی قرار دادیم. 
 
اشتون افزود: تفاوت‌هایی برای رسیدن به توافق وجود دارد و ما در تلاش هستیم شکاف‌ها و فاصله‌هایی که بین گروه‌های مذاکره کننده هست را کاهش دهیم  و نشست بعدی ما در وین در 13 می خواهد بود.  
 
وی تصریح کرد: خانم ها و آقایان می‌خواهم به فارسی کنفرانس داشته باشند نماینده عالی اتحادیه و اروپا و من به همراه هیئت‌ها و مدیران سیاسی، چین، آلمان، روسیه و ایالت متحده و بریتانیا هم اکنون سومین دور گفتگوها و تلاش‌های خود برای یافتن یک تفاهم جامع در مورد موضوع هسته‌ای ایران همانگونه که در برنامه اقدام مشترک ژنو پیش‌بینی شده بود را به پایان رساندیم.  
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: مایلیم از وزیر خارجه اتریش و همکاران‌شان و همچنین از دفتر ملل متحد در وین برای حمایت‌شان تشکر کنم.

گفتنی است، دور سوم مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، از صبح سه‌شنبه آغاز شده است.

در همین زمینه، آخرین دور از مذاکرات هیئت‌های ایرانی و کشورهای 1+5، به ریاست "عباس عراقچی" و "هلگا اشمید"، ساعت 15:20 امروز (به وقت تهران) پایان یافت.

از سوی دیگر، محمدجواد ظریف، روز سه‌شنبه، با حضور در جمع نخبگان علمی و اقتصادی جامعه ایرانیان اتریش، در واکنش به برخی اظهارات مقامات غربی گفته بود: هیچ‌کس و هیچ سیاستمداری نبايد فکر کند که سخن گفتن علیه ایران برایش بی‌هزینه است.

همچنین عباس عراقچی، در پایان روز سه‌شنبه، با برگزاری نشست خبری با رسانه‌های داخلی تاکید کرده است؛ آب سنگین اراک، هرگز به آب سبک تبدیل نخواهد شد.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان درباره جزئیات دور بعدی مذاکرات گفته است: مکان آن "وین" و زمان آن، دهه آخر اردیبهشت است، ولی تاریخ دقیق آن را روز چهارشنبه اعلام خواهم کرد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم