۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶

نجات ۴ هزار مهاجر در دریای مدیترانه

وزیر کشور ایتالیا تاکید کرد، نیروهای گارد ساحلی این کشور حدود ۴ هزار مهاجر خارجی را که قصد داشتند با عبور از دریای مدیترانه با قایق خود را به سواحل ایتالیا برسانند نجات داده است.
کد خبر : ۱۷۲۹۱۸
صراط: به نقل از صدای روسیه، وزیر کشور ایتالیا ضمن هشدار نسبت به تشدید بحران مهاجران خارجی تصریح کرد، در دو روز گذشته نیروهای گارد ساحلی ایتالیا موفق به نجات 4 هزار مهاجر خارجی شده اند که سعی داشتند با عبور از دریای مدیترانه با قایق خود را به خاک ایتالیا برسانند.

بر اساس این گزارش وی افزود، روند ورود مهاجران خارجی بی وقفه ادامه دارد و این مساله کار امداد و نجات را به شدت سخت و دشوار کرده است. همین الان دو کشتی تجاری در حال نجات سرنشینان 2 قایق هستند که یکی از آنها 300 و دیگری 361 مسافر داشته است.

برآورد می شود از ابتدای امسال تاکنون نیروهای دریایی ایتالیا بیش از 15 هزار مهاجر خارجی را نجات داده اند. ایتالیا راه ورودی مهمی برای پناهجویان خارجی به دروازه اروپا به شمار می رود. تعداد مهاجران خارجی که قصد ورود به ایتالیا را داشته اند طی سال گذشته نسبت به سال 2012 میلادی 3 برابر شده است. ادامه بحران داخلی سوریه و تنش های سیاسی و درگیری های داخلی در شمال آفریقا به این مساله دامن زده است.

اکتبر سال گذشته بیش از 366 مهاجر اریتره ای در نزدیکی جزیره لامپدوسای ایتالیا غرق شدند. بیش از 200 مهاجر دیگر که اکثر آنها سوری بودند نیز یک هفته بعد بر اثر غرق شدن کشتی در آبهای ساحلی ایتالیا جان باختند.


منبع: تسنیم