۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

نظر مرکل درباره سرنوشت اوکراینی ها

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه این اوکراینی‌ها هستند که باید درباره سرنوشت و آینده خود تصمیم گیری کنند، بر لزوم گفتگوهای بین المللی برای حل بحران این کشور تاکید کرد.
کد خبر : ۱۷۲۹۱۹
صراط: به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در سخنانی در پارلمان این کشور، مقامات روسیه را به عدم آمادگی و هماهنگی برای حل بحران اوکراین متهم کرده و شدیدا این کشور را مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری جایگاه ها این مسئله قابل تشخیص نیست که روسیه چگونه در تنش زدایی از شرایط سهم دارد.

مرکل به خصوص از رهبران در مسکو درخواست کرد که با دولت جدید اوکراین بر سر میز مذاکره بنشینند. این مهم و ضروری است که گفتگوهای بین المللی با شرکت اوکراین وجود داشته باشد.

صدر اعظم آلمان همچنین اساسا از روسیه درخواست کرد که در سیاست بین المللی تنها علایق و خواسته های خود را در نظر نگیرد، وی در این رابطه اظهار داشت: هرکسی که امروزه اگر به دنبال موفقیت است، نمی‌تواند نگرانی‌های خود را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین تصریح کرد که الحاق غیر قانونی کریمه به روسیه این مسئله را مورد توجه قرار داد که باید همچنان درباره قوانین بین المللی و رعایت آن با یکدیگر مذاکره کنیم.

مرکل چندین بار تاکید کرد که تصمیم گیری درباره آِینده اوکراین باید تنها به دست شهروندان آن انجام گیرد. اوکراین حق تعیین راه توسعه خود را دارد. اوکراینی ها باید خودشان درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.


منبع: تسنیم