۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵

تحلیل عطریانفر از اتفاقات 25 بهمن

22 بهمن تصویر روشنی بود از اقتدار ملی، عزت اسلامی و شکست هیمنه دشمن و 25 بهمن بستری برای پیمان شکنی، خودخواهی و نفوذ نفاق بود.
کد خبر : ۱۷۲۹۴

به گزارش مشرق، محمد عطریانفر از فعالان سیاسی شاخص اصلاح‌طلب طی یادداشتی که برای فارس ارسال کرده، به تحلیل اتفاقات 25 بهمن پرداخته است.

متن کامل یادداشت عطریانفر به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
"تعالو الی کلمه سواء بیننا و بینکم ان لا نعبدالا الله و لا نشرک به شیئاً "
رمز پیروزی و ماندگاری مکتب رسول خدا (ص) آنگونه که منطق ایمانی و عقلی ما حکم می‌کند و مضامین روایات مأثوره و احادیث، آن را تأیید می‌نماید، "کلمه توحید و وحدت کلمه " بوده است.

انقلابات الهی و جنبش‌های توحیدی عموماً در روند حرکت خویش، هر آنجا که صادقانه و صمیمانه بر این رمز شگفت‌انگیز، وفادار مانده‌اند، بی‌هیچ دغدغه و دل نگرانی، به اهداف معنوی و مادی خویش دست یافته‌اند. و از آن جمله است انقلاب اسلامی ایران، که از آغاز، سرچشمه‌ای جز زلال اندیشه و آرمان و تأکید بر معیارهای اسلام ناب در روند حرکت و خیزش خود نداشته است. و "رهبرانی دلیر و هوشمند و زمان‌شناس " با پایمردی و اعتقاد راسخ، طلایه‌دار تداوم حیات معنوی جامعه و مردم خویش بوده‌اند.

تاریخ 32 ساله انقلاب ایران، در فراز و فرودهای بسیار، مشحون از ابتلائات و آزمایش‌های الهی و تاریخی بوده است و چه زیبا این ملت قهرمان و صبور از عمق حوادث جاریه زمان سرافراز بیرون آمده و لحظه‌ای دیده و دل از آرمان و منشاء نورانی نظام خویش برنداشته است. این توفیق و عزت و اقتدار مرهون همان رمز ماندگار وحدت، و وامدار اصولی است که امام راحل سلام‌الله علیه، به تأسی از جد بزرگوارش ما را به سوی آن فرا خوانده است و با تأکید فراوان به نسل‌های آتی توصیه کرد تا با ایمان راسخ و التزام به وحدت، از استقلال و آزادی و استقرار نظام اسلامی خویش صیانت کنند و دست از این "حقیقت شریف " برندارند.

در آخرین حلقه از حوادث و فتنه‌های زمانه در این روزگار، بیائیم بار دیگر، هم اقشار و گروهها و جریانات سیاسی و شخصیت‌های دلسوز، به عمق اخلاص مردم و امام و رهبری و پیشوایان بر حق این نظام چنگ زنیم و از افراط‌ها بپرهیزیم.

و در اوج شرف و شکوه هفته وحدت که به مبارکی نام و ولادت پرافتخار رسول خدا (ص)، ایام همبستگی و همراهی و همسوئی است، چشم‌ها را از "غبار فتنه زمانه " بشوئیم و آینده نظام و ساخت سیاسی، اعتقادی ایران اسلامی را از منظر فراخ وحدت و همگرائی و "رواداری رهبری نظام " بنگریم، دست از خودخواهی‌ها برداریم و خودخواه شویم، که در خداطلبی و حقیقت‌جوئی منافع اسم گروهها و جریانات، منطقی‌تر و موسع‌تر قابل تأمین است. "ولوانهم آمنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء ... "

22 بهمن آئینه تمام نمای وحدت همه اقشار ملت بود و 25 بهمن دعوتی بود به سوی افتراق‌ها و دو دستگی‌ها.

22 بهمن 89 پایانی بود بر همه اختلاف‌ها و جدایی‌ها و 25 بهمن آغازی بود بر تجدید سوءتفاهم‌ها و گسست الفت‌ها و پیمان‌شکنی‌ها.

22 بهمن دعوتی بود به سوی خدا و ایمان و آرمان و انقلاب خمینی کبیر و 25 بهمن پیامی بود به سوی خودخواهی‌ها و تفرقه‌ها و دشمن‌تراشی‌ها.

22 بهمن تصویر روشنی بود از اقتدار ملی و عزت اسلامی و شکست هیمنه دشمن و 25 بهمن بستری بود برای امید استکبار و نفوذ نفاق و رخنه مخالفان نظام.

22 بهمن نقطه آغازی بود برای هم‌افزائی‌ها و رویش‌ها و زایش‌ها، 25 بهمن عرصه‌ای بود برای ریزشها و فرصت‌سوزی‌ها.

همفکران و هم‌اندیشان! هنوز دلهای ما مخاطب این پیام نورانی است که
"تلک الدارالاخره نجعلها للذین لایریدون علواً فی الارض و لاف دا و العاقبة للمتقین "
آنهم از طریقی که رسول خدا ما را به آن هدایت کرده است: اذالتبست علکیم الفتن لقطع اللیل اعظم فعلیکم بالقرآن

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
بسیار عالی آفرین آقای عطریانفر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۰
۱
خاک بر سرت کنن خائن
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید