۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۶

واکنش دادگستری به تبرئه عقرب سیاه

کد خبر : ۱۷۳۱۵
رییس دادگستری استان تهران گفت: وظیفه نظام اسلامی است تا پرونده‌های جرائم ضد امنیت ، ضد اموال و نوامیس مردم قاطعانه و در اسرع وقت رسیدگی کند.

به گزارش  برنا، علیرضا آوایی با بیان این مطلب اظهار داشت: در رابطه با پرونده های ضد امنیتی به خصوص در بحث تجاوزات به عنف در حال حاضر مجموعه دستگاه قضایی با سیستم اطلاعاتی و امنیتی به صورت منسجم و همراه کار راپیش می برند. جلسات ستاد جرائم به صورت هفتگی تشکیل می شود و همه مسئولان قضایی در این جلسات حضور دارند.

وی افزود: پرونده ها به صورت منسجم مدیریت شده برنامه ریزی می شود و ابعاد آن مشخص می شود اما در رابطه با برخی پرونده ها ممکن است اتفاقاتی پیش بیاید برای قاضی پرونده مسأله به حجیت نرسد به عنوان مثال در مورد متهم به تجاوز به عنف قاضی بگوید کار خلاف شرع محرز است اما عنف احراز نمی شود لذا حد و تعزیری که برای جرم و مجرم است اجرا می شود لذا مجازات به عنف اجرا نخواهد شد.

آوایی در ادامه با اشاره به این مطلب که اگر تجاوز به عنف محرز شود تصریح کرد: در رابطه با جرائمی که امنیت کشور را تهدید می کند اعم از جرائم ضد اموال و نوامیس مردم جزء وظایف نظام اسلامی است که با قاطعیت و در اسرع وقت به آن رسیدگی کند و رای عادلانه دهد و هزینه های ارتکاب جرم را برای مجرمین بالا ببرد.

وی در پایان درباره احتمال تغییر حکم صادره گفت: اگر استنباط همکاران قضایی به طور مشخص معلوم باشد که حکم صادره خلاف واقعیت و شرع بوده است احتمال تغییر در اجرای حکم خواهد بود.
نظرات بینندگان
يك مسلمان-محمدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۳
۱
بنام خدا
باسلام-تعدادي ازعوامل سازمان ميراث فرهنگي،بدون هيچگونه مجوزي درزماني كه اينجانب بدليل بيماري درمنزل فرزندم بودم ،درب منزل راشكسته وامول اوزندگي ما را به غارت بردند.حكم قطعي دادگاه هم درمحكوميت سازمان ميراث فرهنگي موجود مي باشد كه عليرغم گذشت بيش از پنج ماه ،هنوز اجرا نشده است، درصورت لزوم ارسال خواهد شد.حضرت علي ع چه فرمود زماني كه شنيد خلخال از پاي زن يهودي دراورده اند؟اياغارت اموال يك مسلمان ظلم نيست؟به هر حال ما پيرو ولايت هستيم.