۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
دیپلمات روس

بحران سوریه بدون ایران قابل حل نیست

نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو معتقد است که بدون حضور ایران، بحران سوریه سریع و بطور پایدار قابل حل و فصل شدن نیست، ضمن اینکه اوضاع اوکراین تاثیری بر همکاری مسکو و واشنگتن در این زمینه ندارد.
کد خبر : ۱۷۳۲۰۲
صراط: به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، "آلکسی بروداوکین" نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی در ژنو اعلام کرد که بدون حضور و مشارکت ایران حل و فصل بحران در سوریه به این زودی‌ها امکان پذیر نبوده و دوامی نخواهد داشت.

بروداوکین تاکید کرد: ما بر این عقیده هستیم که ایران بخشی از حل و فصل بحران سوریه است و باید در روند حل و فصل این مسئله مشارکت داشته باشد.

این دیپلمات بلندپایه همچنین یادآور شد که روسیه آمادگی آن را دارد تا گام‌های لازم برای تسریع در از سرگیری مذاکرات بین سوری‌ها در چارچوب کنفرانس بین المللی ژنو-2 را بردارد. برای مثال رایزنی‌های لازم در چارچوب نشست سه جانبه روسیه-آمریکا-سازمان ملل را انجام دهد تا انگیزه بیشتری در روند مذاکرات بوجود آید.

وی همچنین یادآور شد که بحران کنونی در اوکراین تاثیری بر اقدامات مشترک روسیه و آمریکا برای کمک به حل و فصل اوضاع در سوریه نخواهد داشت.
منبع: فارس