۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

پیشروی های جدید ارتش سوریه

منابع نظامی سوری از پیشروی های ارتش در الصرخه در حومه دمشق و مناطق مختلف حلب خبر دادند.
کد خبر : ۱۷۳۲۲۲
صراط: به گزارش  روزنامه الاخبار، روستاهای الصرخه و الجبه در القلمون در حومه دمشق شاهد درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه از یکسو با گروه های تروریستی از سوی دیگر بود که در این درگیری ها سرکرده جبهه النصره در الصرخه با 9 نفر از معاونانش به هلاکت رسید.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش در مبادی ورودی الصرخه و الجبه است و تعدادی از افراد مسلح به همراه خودروهای خود فرار کرده اند.هم اکنون درگیری های شدیدی در تپه های مشرف به الصرخه و ارتفاعات راس المعره در جریان است.

به موازات آن درگیری های شدیدی در محورهای مختلف در الملیحه در غوطه شرقی در جریان است و جنگنده های سوری حملاتی را به مراکز تجمع تروریست ها انجام می دهند.

همزمان چند گلوله خمپاره به مناطق العباسیین،القصاع و الشاغور شلیک شد که تلفات انسانی به دنبال نداشت.از سوی دیگر منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش در جبهه اللیرمون-الزهراء در غرب حلب از موضع دفاعی به موضع تهاجمی تغییر موضع داده است و برخی از ساختمان های نزدیک به میدان النعناعی را تحت کنترل خود درآورده و تروریست ها را وادار به عقب نشینی از ساختمان های هلال احمر و خدمان فنی کرده است.

این منابع افزودند: در این ساختمان ها که شامل 23 بلوک است افراد مسلح وابسته به لواء القدس،گردان های البعث و کمیته های مردمی حضور دارند.تروریست ها پس از غلبه بر این ساختمان ها ساکنان این ساختمان ها را به مقر هیئت موسوم به شرعی در کفر حمره منتقل کرده اند.

از سوی دیگر لواء القدس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: لواء قدس و ملت فلسطین در کنار ارتش سوریه قرار دارند زیرا جنگ ضد سوریه در واقع جنگ علیه ملت فلسطین است.بیست نفر از نیروهای ما در مقابله با مزدوران صهیونیست ها در حلب کشته شدند.

این درحالی است که درگیری ها در جنوب غرب حلب در جریان است و تروریست ها در الراموسه یورش هایی انجام دادند اما موفق به دستاورد خاصی نشدند.گروه های موسوم به اتاق عملیات اهل شام در محور الراشدین از سه روز قبل دست به اقدماتی زدند اما نتوانستند دستاوردهایی داشته باشند.

در محور العامریه-الراموسه 19 فرد مسلح وابسته به جبهه اسلامی کشته شدند.این افراد در یورشی با هدف قطع جاده الراموسه به خناصر مشارکت کرده بودند.

از سوی دیگر برخی منابع از عقب نشینی تروریست های داعش از الراموسه و العامریه پس از تشدید درگیری با جبهه اسلامی به سبب تلفات سنگین خبر دادند.

در "نبل" در شمال حلب کمیته های مردمی روز گذشته مانع از نفوذ تروریست ها به این منطقه که از دو سال قبل تحت محاصره است شدند.در همین حال شلیک موشک به این منطقه سه زخمی برجای گذاشت.

همزمان جنگنده های ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست ها را در اطراف حلب،حومه شمالی،غربی و شرقی هدف قرار دادند.این حملات بر مناطق اطراف فرودگاه کویرس،الجدیده و رسم العبود و همچنین اطراف زندان مرکزی،شهرک صنعتی،حریتان وعندان و اللیرمون،الصالات،کفر حمره و الاتارب متمرکز شده بود.

منبع: تسنیم