۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸

ميزان رابطه دولت با آیت الله مصباح

کد خبر : ۱۷۳۳۱
حجت​الاسلام محسن غرویان از شاگردان آیت​الله مصباح یزدی است  او که تا سال ۸۶ عضو هیات علمی موسسه تحت مدیریت آیت الله مصباح یزدی بود این روزها عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه است که چهره​هایی چون آیت‌آلله تسخیری، حجج اسلام اختری، اعرافی و حسینی‌بوشهری از هیات امنای آن هستند.

غرویان که به انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت انتقاد داشته و آن را یک تشکل روحانی ضعیف و صرفا سیاسی می​داند، جامعه وعاظ ولایی را هم ضعیف خواند که اگر ارتباطش با دولت صحت داشته باشد، با پایان عمر دولت، عمرش به پایان می​رسد.

به گزارش جهان اما بخش اعظم مصاحبه خبرآنلاین با وی پیرامون رابطه دولت و علما و حواشی مشایی ساخته در اینباره است. او که می​گفت آیت​الله مصباح روی برخی افراد در دولت حساسند، تاکید کرد که رابطه دولت با آیت​الله مصباح به دلیل اظهارات مشایی ضعیف شده است.

غرویان نسبت به رابطه فکری احمدی​نژاد و مشایی ابهام داشت و با بیان اینکه نمی​دانم کی، مراد کیست؟، ادامه داد: نمی​دانم حمایت احمدی​نژاد از مشایی عقیدتی است یا از روی همکاری؟ اگر عقیدتی باشد انتقادات مراجع به مشایی، به رئیس​جمهور نیز وارد است.

به گفته وی، مراجع به دولت انتقاد دارند اما برای ملاحظه رهبری و نظام، مدارا می​کنند ولی اگر کار به جاهای باریک بکشد، مراجع مقلدینشان را به صحنه می​کشند. البته چون در حال حاضر از نظر علما، حساب مشایی از دولت جداست، مراجع بر این باورند که هر وقت بخواهند، غائله مشایی را جمع می​کنند.
نظرات بینندگان
بچه دهاتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
۲
۰
جاي باريك يعني چي ؟! مقلدان مراجع در برابر چه كسي به صحنه كشانده خواهند شد ؟! صراط عزيز ! تو هم ؟!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
۲
۱
يعني فقط مراجع بايد انتقاد كنند ؟!و مردم و دولت هيچ حق انتقادي از مراجع ندارند؟!!!!!!!!!!!!
علی از تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
۲
۰
من با قسمتی از مطالب حاج اقا غرویان موافقم که در مورد رابطه دولت با حضرت علامه مصباح یزدی بود و معتقدم علامه مصباح حق بزرگی بر دولت و شخص دکتر احمدی نژاد بخاطر حمایتهای شدیدش از دکتر و آن هم دور نهم انتخابات که جوی کاملا بر علیه تفکر احمدی نژادی و به نفع لاریجانی بر فضای سیاسی جریان اصولگرا حاکم بود. ولی با مطالب پایانی صحبت هایش که در مورد به صحنه کشاندن مقلدین مراجع تقلید توسط مراجع محترم کاملا و به طور مطلق مخالفم و استدلالم نیز این است که در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور رهبر و ولی امر دارد و اگر قرار باشد هر روز به بهانه ای مراجع محترم به مقلدین خود فراخوان داده و آنان را به صحنه بکشانند که دیگر از قانون و نظم خبری نخواهد بود لذا مرجعیت و مقلدین آن عزیزان برای حفظ امنیت وایجاد فضای اتحاد و آرامش باید خود و مقلدینشان تابع نظرات حکومتی مقام معظم رهبری بوده و به نظرات معظم له تمکین کنند همچنان که تا الان اینطور بوده و خواهد بود و اصلا خود مراجع عزیز نیز قائل به این می باشند که فتوا قابلیت تعارض با حکم حکومتی ولی فقیه را ندارد. و مقلدین نیز در مسائل شرعی و احکامات وظیفه دارند طبق نظرات شرعی مجتهد خود عمل نمایند. البته بنده کماکان قائلم که کار به اینجائی که آقای غرویان گفتند نخواهد کشید زیرا مراجع بصیر و از کیاست و آگاهی برخوردارند. موفق باشید.
مهران آزادپی
|
United States of America
|
۱۳:۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹
۰
۱
آقا این به صحنه کشاندن هم عجب مقوله ای شده است ها .......
چیزی که بارها با همین عقل ناقص خود البته در مقابل مجتهدین محترم ، فهمیده ام و تذکر داده ام ، اینکه در ورود به جریانات نباید از مقتدا و رهبر عزیزمان سبقت بگیریم . اولین شرط ولایتمداری ، اقتداست و ما به رهبر عزیزمان در همه مسائل اقتدا کرده ایم
ایشان فعلا در خصوص جناب آقای رحیم مشایی سکوت فرموده اند و آقای رحیم مشایی هم در راه خدمت به میهن اسلامی تمام اهتمام خود را به کار بسته اند و اگر خطائی هم احیانا در رفتار و کردار خود داشته باشند ، مقام معظم رهبری به ایشان تذکر می دهند و ایشان هم با جان و دل می پذیرند .
به تمامی منتقدین اسفندیار خان رحیم مشایی عرض می نمایم با عنایت به همه هوش و فراستی که در وجود رهبری معظم سراغ داریم ، و با نیم نگاهی به عملکرد آقای مشایی هیچگونه جای نگرانی برای مراجع عالی قدر وجود ندارد .
اما اگر قرار باشد برای هر مسئله ای ، کسی تحدید نماید که مردم را به صحنه می کشیم که ، با این نگرش ، سنگ روی سنگ بند نمی شود و بدعتی نامناسب باقی می ماند که برای آیندگان و فرزندان ما عواقب شومی را در بر خواهد داشت و کوچکترین این عواقب ، هرج و مرج و عدم ثبات و عدم آرامش است .
نظام مقدسمان که برادران و خواهران و کودکان و جوانان و سالخوردگان ما هزینه های آن را داده اند و با آبیاری نهال نازک انقلاب ، با خون و جان و همت و تلاش خود آن را امروز به درختی تناور تبدیل نموده اند ، در حال بار دهی است و میخواهیم ثمره آن را بچشیم و از آن لذت ببریم ،( خوب نگاه کنید ، امروز ما اقتداری داریم که جهان را برای شنیدن حرفهای ملکوتی آماده ساخته است ، این ماحصل تلاش همه ما است .) البته اگر تفرقه ، به ما امان دهد .
گذشته از همه این ها ، هوش ،شعور و بلوغ سیاسی مردم ، حمایت از رهبری و حرکت در خط ایشان را در دستور کار دارد ، قبلا هم بسیاری گفتند که مردم را به صحنه می کشیم ........ اما آیا کسی آمد ؟؟؟؟؟؟
امروز که ما دم از جهان تشیع می زنیم و می خواهیم عدل علی ( ع ) را به عدالت حضرت بقیه الله الاعظم ( روحی له الفداء ) وصل نمائیم ، و به همه جهان ثابت کنیم که این شیعه های علی ( ع ) هستند که در زیر پرچم صاحب عصر ( عج ) و در نبود ایشان با چنگ زدن به ریسمان ولایت که همان حبل الله است ، زمام امور جهان را به دست خواهند گرفت ، بیائید کمی با هم مهربان تر باشیم و یکدیگر را بیشتر تحمل کنیم تا به سرنوشت ملت هائی که اسیر کمند تفرقه شدند و بار کجشان هیچگاه به منزل نرسید دچار نشویم . انشاءالله
ناشناس
|
United States of America
ببخشید میشه بگین مقام معظم رهبری چه سکوتی کردن؟
میشه بگین آقا تا به حال برای عزل کدام یکی از مسئولین در کلیه دولتها نامه نوشته اند؟
میشه بگین در دولتهای نهم و دهم مقام معظم رهبری تا به حال جز برای صحبتهای نابجا و چرند این آقا در مقابل کدامیک از مسئولین موضع گرفته اند؟
خودتونو به خواب زدین یا چیزی میچربه که حاضرین جوسازی مثبت کنید اونهم به دروغ؟
ثامن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
به نظرم نامه عزل آقا برای مشایی بهترین نشانه برای نظر ایشون نسبت به این آدم معلوم الحاله
از صراط انتظار نمیرفت اینجور نظرات جانبدارانه و خلاف واقع رو منتشر کنه