۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

محاکمه پسران قذافی و مسؤولان ارشد لیبی

سومین روز انتخابات ریاست‌جممهوری الجزایر در خارج، دیدار نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با رئیس‌جمهور الجزایر، محاکمه پسران قذافی از جمله جدید ترین تحولات این قاره سیاه به شمار می‌رود.
کد خبر : ۱۷۳۵۲۱
صراط: به گزارش پایگاه الیوم السابع،  برخی اخبار از جدیدترین تحولات آفریقا به شرح زیر است:

انتخابات الجزایر در خارج از کشور وارد روز سوم خود شد

انتخابات الجزایر در خارج از کشور که از روز شنبه (23 فروردین) در حوزه‌های انتخابیه خارج از این کشور آغاز شده، امروز وارد سومین روز خود شد. روز گذشته برخی از نمایندگان نامزدها از روند برگزاری انتخابات در خارج اعلام رضایت کرده بودند.

انتخابات الجزایر در خارج از کشور روز چهارشنبه (27 فروردین) پایان خواهد یافت و انتخابات در داخل این کشور نیز روز پنج‌شنبه (28 فروردین) برگزار می‌شود.

اخضر ابراهیمی: حال بوتفلیقه بهتر است

«اخضر ابراهیمی» نماینده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، عصر دیروز یکشنبه (24 فروردین) با «عبد العزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر دیدار و گفتگو کرد.

وی بعد از پایان دیدار خود با رئیس‌جمهور الجزائر گفت: در باره مسائل مختلف از جمله اوضاع سوریه که روز به روز در حال بدتر شدن است با «بوتفلیقه» گفتگو کردم و من تلاش می‌کنم که به مردم سوریه برای خروج از بحران کمک‌کنم.

«ابراهیمی» همچنین گفت: حال بوتفلیقه، نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

کشته شدن 4 تروریست در استان "خنشله" الجزائر

وزارت دفاع الجزایر اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور روز یک‌شنبه (24 فروردین) 4 تن از خطرناک‌ترین عناصر تروریستی را در شهر جلال واقع در 80 کیلومتری جنوب غرب استان"خنشله" به هلاکت رسانده است.

این در حالی است که صبح یک شنبه نیز دو تروریست در استان «تیزی اوزو» این کشور کشته شدند.

جنبش "برکات" الجزائر از هواداران خود خواست روز چهارشنبه تظاهرات کنند

جنبش برکات الجزایر روز گذشته (24 فروردین) با صدور بیانیه‌ای از هواداران خود خواست که روز چهارشنبه آینده (27 فروردین) یعنی تنها یک روز مانده به برگزاری انتخابات در داخل این کشور، در اعتراض به ادامه کار دولت فعلی در مقابل دانشگاه مرکزی الجزایر پایتخت این کشور، تظاهرات کنند.

وزیر خارجه  لیبی: روابط طرابلس- قاهره روابط منحصر به فردی است

«محمد عبد العزیز» وزیر خارجه لیبی با تأکید بر این‌که روابط کشورش با مصر روابط منحصر به فردی است، افزود: تجاوزهایی که به اتباع مصر در لیبی شده است، شخصی بوده و مسؤول آن گرو‌ه‌هایی قانون‌گریزی هستند که خواهان حاکمیت قانون و دولت و روابط حسنه با مصر نیستند.

وی افزود: هم اکنون دو میلیون کارگر مصری است و تاکید کرد که دولت لیبی به وجود شهروندان مصری در خاک خود افتخار می‌کند.

نخست وزیر موقت لیبی استعفا کرد

"عبدالله الثنی"، نخست وزیر دولت لیبی روز گذشته از سمت خود استعفا کرد.
برخی منابع خبری اعلام کردند که وی در معرض حمله و تهدید افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و از همین روی از سمت خود استعفا کرده است.
«عمر حمیدان» سخنگوی کنگره ملی لیبی (پارلمان) اعلام کرده بود که کنگره ملی لیبی «عبدالله الثنی» نخست وزیر موقت این کشور را مامور تشکیل دولت جدید ظرف یک هفته کرده است.

محاکمه دو تن از فرزندان قذافی و مقامات سابق لیبی

محاکمه «ساعدی و سیف الإسلام قذافی»، پسران «معمر قذافی» دیکتاتور مخلوع مصر امروز دوشنبه (25 فروردین) در طرابلس از سر گرفته می‌شود. فساد، ارتکاب جنایت جنگی بخشی از اتهاماتی است که فرزندان دیکتاتور لیبی امروز برای آن محاکمه می‌شوند.

علاوه بر پسران قذافی، 30 تن دیگر از مقامات سابق وی نیز امروز محکامه‌ می‌شوند.
منبع: تسنیم