۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

یورش نیروهای امنیتی بحرین به منزل فعال حقوق بشر

منابع خبری در بحرین اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور به منزل رئیس دایره آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت اسلامی الوفاق یورش بردند.
کد خبر : ۱۷۳۵۲۵
صراط: به گزارش  مرآه البحرین،‌ نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه شب گذشته به منزل مسکونی "هادی موسوی" رئیس دایره آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت اسلامی الوفاق در منامه یورش برده‌اند.

این درحالی است که برخی منابع خبری اعلام کردند نیروهای امنیتی هم زمان به منزل مسکونی پدر وی در روستای "جدحفص" نیز یورش برده‌اند.

مقامات امنیتی بحرین مدعی شدند این یورش‌ها تنها جهت تسلیم برگه احضاریه به هادی موسوی رئیس دایره آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت اسلامی الوفاق بوده است.

مقامات بحرینی در پی ارائه گزارشی از وضعیت حقوق بشر و زندانیان سیاسی از سوی "هادی موسوی" به افکار عمومی این کشور به خشم آمده و او را جهت بازجویی احضار کرده‌اند.

"هادی الموسوی" طی گزارشی آمار موارد نقض حقوق بشر در بحرین را اینگونه اعلام کرده بود: دایره آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت اسلامی الوفاق  تاکنون 187 مورد بازداشت را به ثبت رسانده که 17 تن از آنان کودک و 3 تن نیز زن بوده‌اند؛ همچنین بر اساس آمار ارائه شده 117 مورد از این بازداشت ها به واسطه یورش به منازل افراد،‌ 28 مورد به واسطه بازداشت در خیابان‌های عمومی، 28 مورد بازداشت در ایست‌های بازرسی، 6 بازداشت در مبادی مرزی،‌4 بازداشت در محل کار و 4 مورد با روش‌های دیگر بازداشت شده‌اند.
منبع: تسنیم