۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

جزئیات دیدار ظریف با سفیر جدید مالزی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر جدید مالزی با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای و خطرات فزاینده ناشی از افراطی‌گری بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده تهران و کوالالامپور تأکید کرد.
کد خبر : ۱۷۳۶۳۵
صراط: به نقل از اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه؛ «راجا نور شیروان زین العابدین» سفیر جدید مالزی در جمهوری اسلامی ایران امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم ایشان نمود.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم ارتقاء مناسبات دو کشور تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: هر دو کشور بایستی به سمت تعامل و دیالوگ سازنده با یکدیگر حرکت نمایند، به ویژه اینکه ما در منطقه‌ای قرار داریم که افراطی گری در آن در حال گسترش است.

ظریف با اشاره به اینکه متاسفانه افراطی‌گری و تروریسم در منطقه به عنوان فرقه گرائی تلقی می شود، تصریح کرد: از نمونه های آن بحران در سوریه است که بیش از آنکه فرقه گرائی باشد نقش‌آفرینی افراطی‌ها است.

راجا نور شیروان زین العابدین سفیر جدید مالزی نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌ها با ایران اعلام نمود.

وی تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مورد جهان علیه خشونت و افراطی‌گری براساس سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل را تبریک گفت.

منبع: تسنیم