۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

هشدار آل‌اسحاق به سیستم بانکی کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت نسخه عملیاتی خوبی برای کنترل رکود و تورم دارد که در این میان کاهش نرخ سود بانکی بسیار موثر است و به نظام بانکی توصیه می‌کنیم در مدیریت خود بازنگری کند.
کد خبر : ۱۷۳۶۸۰
صراط: یحیی آل اسحاق صبح امروز در چهلمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به آسیب‌هایی که اقتصاد کشور با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: رکود تورم نیست یکی از این آسیب‌هاست که اکنون دولت سعی کرده تا تورم را کنترل کند و بر اساس گزارش بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه به 19.2 درصد رسیده است و نکته مهم اینجاست که دولت با راه‌های غیرتعزیراتی و سرکوب قیمتی تورم را کنترل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید محرک‌های عرضه و تقاضا را پیدا کنیم گفت: محدود کردن منابع مسکن مهر توسعه صادرات غیرنفتی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از جمله کارهایی است که دولت در دستور کار قرار داده است و به نظر می‌رسد نسخه عملیاتی دولت برای خروج از رکود درست است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تهران تصریح کرد: فضای عمومی کشور در حوزه داخلی و خارجی خوشبینانه‌ است و فرصت خوبی برای حضور بخش خصوصی به ویژه آنهایی که قدرت ریسک بالایی دارند، ایجاد شده است و مسئله اصلی فعلی رکود است که با پایین آمدن نرخ تورم و نرخ سود بانکی که مراکز بین‌المللی هم آن را تائید کرده‌اند قابل اصلاح است.

آل اسحاق با هشدار به سیستم نظام بانکی کشور اظهار داشت: اینکه هر بانکی حیات‌خلوت‌هایی داشته باشد و در حوزه‌های مختلف رقیب بخش خصوصی باشد درست نیست و همه قبول داریم که سیستم کشور بانک‌محور است و اگر این سیستم مدیریت نشود، امکان خطر وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظام بانکی هشدار می‌دهم که تغییراتی در سیستم مدیریتش چه در نحوه تعامل با مردم چه مدیریت بین‌بانکی و عملیات بانکی و حتی مدیریت بانک مرکزی بدهد چرا که اگر نظام بانکی خودش به فکر خودش نباشد، برایش فکری خواهند کرد و در این میان مدیران بانک خصوصی بیشتر باید مراقب باشند.

منبع: فارس