۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

هزینه درمان هر بیمار اوتیسمی

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار و دبیر علمی جشنواره سلامت دانش آموزی گفت:با توجه به مشکلات شهرنشینی بیماری اوتیسم و ناراحتی های عصبی حرکتی در حال افزایش است که بیمه‌های پوششی بسیاری از هزینه‌های درمان آنها را شامل نمی‌شود.
کد خبر : ۱۷۳۶۹۴
صراط: رامین کردی در نشست خبری نخستین جشنواره سلامت دانش آموزی که با نگاه ویژه به سلامت دانش آموزان استثنایی که با همکاری بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی نورافشار جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهرداری منطقه 2، وزارت آموزش و پرورش و یونسکو برگزار شد با اشاره به اینکه کودکان استثنایی از حیطه‌هایی هستند که در نظام سلامت کمتر به آن پرداخته شده است گفت: وقتی یک کودک مبتلا به کم توانایی ذهنی حرکتی می شود در طول زندگی خود به حمایت هایی نیاز دارد هزینه های درمان این کودکان بسیار زیاد است و خانواده های آنان را دچار زحمت های فراوان می کند این در حالی است که بسیاری از بخش های کاردرمانی و توان بخشی جزو بیمه های پوششی قرار نمی گیرند.
 
وی در ادامه افزود: هر کودک اوتیسمی حدود صد میلیون هزینه نیاز دارد که از عهده خانواده ها خارج است. اگر سرمایه گذاری مناسبی برای این کودکان صورت بگیرد 70 تا 75 درصد مشکلات بزرگسالی آنان را کاهش خواهد داد.
 
رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در ادامه با بیان اینکه این بیمارستان در دو حوزه اوتیسم و مشکلات حرکتی عصبی تمرکز ویژه ای خواهد داشت اظهار داشت: مشکلات نوظهوری چون افزایش سن باروری زندگی شهرنشینی منجر به بیماری اوتیسم شده که بسیاری از آنان شناخته شده نیست  هم اکنون حدود 2 تا 3 هزار بیمار اوتیسم در کشور وجود دارد که تشخیص زودرس این بیماری و برنامه های مدون و مناسب در بخش درمان می تواند از شدت این بیماری بسیار بکاهد.
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره سلامت دانش آموزش خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی نورافشار همکاری و برنامه های پیش بینی شده ای در هفته سلامت در قالب این جشنواره برای کودکان استثنایی دارد.