۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

آغازی بر پایان تروریست‌ها در القلمون سوریه

یک رسانه عرب زبان با اشاره به پیشروی های ارتش سوریه در القلمون در حومه دمشق و احتمال تسلط بر آخرین مراکز تجمع تروریست ها آن را به مثابه پایانی برای تروریست‌ها در این منطقه دانسته است.
کد خبر : ۱۷۳۷۰۶
صراط: روزنامه السفیر در گزارشی درباره پیشروی های ارتش سوریه در منطقه القلمون آورده است: القلمون به زودی با تسلط ارتش سوریه بر منطقه عسال الورد و اندک مناطق باقی مانده از جبهه درگیری های در سوریه حذف می شود و این با توجه به سقوط دومینو وار مناطق مختلف که آخرین آن الصرخه، معلولا، الجبه، جبعدین و المعره بود حاصل می شود.

نیروهای ارتش سوریه و حزب الله مهاجمان را به مناطق جنوبی غربی القلمون و در واقع آخرین پناهگاه های آنها عقب رانده اند. تروریست ها به الزبدانی و وادی بردی عقب نشینی کرده اند و ارتش سوریه در ارتفاعات غربی این مناطق مستقر شده است. برخی از گروه‌های مسلح به عسال الورد، جرود عرسال، بلودان وحوش عرب عقب نشینی کرده اند و ارتش سوریه آماده می شود تا با استفاده از آشفتگی اوضاع تروریست ها به این مناطق وارد شود به ویژه عملیات های ارتش سوریه بیشتر از آنکه جنبه تهاجمی داشته باشد به عملیات تعقیب گروه های مسلح تبدیل شده است.

ارتش سوریه و حزب الله دستاورد مهمی در القلمون به دست آوردند. آنها با تسلط بر القلمون منافذ لبنان را به روی تروریست ها بستند و مانع از عبور خودروهای بمب گذاری شده به منطقه به لبنان و قطع خطوط کمک رسانی از جرود عرسال به داخل سوریه شدند.

نبردهای اخیر در القلمون سبب بسته شدن30 گذرگاه مرزی میان لبنان و سوریه شد. این گذرگاه ها در مناطق مختلف الجراجیر، فلیطه، راس المعره و رنکوس واقع شده اند و در رنکوس به تنهایی هشت گذرگاه به روستای الطفیل لبنان وجود داشت.

حزب الله و ارتش سوریه منطقه شهر معلولا -که جبهه تروریستی النصره و لواء تحریر شام در عملیات موسوم به یورش به قلعه صلیبی ها آن را اشغال کرده بودند- را از لوث تروریست ها آزاد کردند.

السفیر بیان کرد: طی چهار روز گذشته ارتش سوریه دستاورد زیادی داشته است.ابتدا تپه الرادار را تحت کنترل درآورد و به دنبال آن رنکوس سقوط کرد. سپس به سوی محمیه الطیور، المصیطبه که دارای غارهای متعدد است پیشروی کرد و در ادامه ارتفاعات نبی لیث و القضاضه را تحت کنترل خود درآورد.

با پیشروی های جدید ارتش سوریه مرزهای لبنان به سوی گروه های مسلح بسته خواهد شد و فقط جبهه اردن و ترکیه در برابر گروه های تکفیری باز می ماند که هر عملیات از جبهه جنوبی ضد درعا، القنیطره و شمال سوریه در حلب و حومه لاذقیه سبب عمیق شدن جنگ منطقه ای که ترکیه، اردن، عربستان سعودی، قطر و رژیم اسرائیل در آن دخالت دارند خواهد شد.
منبع: تسنیم