۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵

از سینمای آرمانی تا توصیف چهره خندان رهبرانقلاب توسط حاتمی‌کیا

همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه های سید شهیدان اهل قلم در آثار 20 ساله سینمای داستانی و مستند ایرانی عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۳۷۷۸
صراط: همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه های سید شهیدان اهل قلم عصر امروز 26 فروردین ماه  توسط موسسه شهید آوینی با حضور برخی از سینماگران از جمله وحید جلیلی، علیرضا رضاداد، مسعود ده نمکی، نرگس آبیار، ابراهیم ده نمکی، ابراهیم حاتمی کیا و حمید بهمنی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

علیرضا رضاداد در بخشی از این نشست خبری گفت: سه محور اصلی در آثار شهید آوینی می بینیم که از آن جمله می توان رویکرد اشراقی ، موثر بودن، متعهد بودن و مخاطب پذیربودن را دید که می توان این مولفه ها را مهمترین مولفه از دیدگاه شهید آوینی نسبت به سینمای آرمانی دانست.

مسعود ده نمکی نیز در این نشست با بیان این مطلب که فردی مثل شهید آوینی نگاهی متفاوت به سینما داشت توضیح داد: باید شهید آوینی شد  که اثری مانند آثار او را تولید کرد. آثاری که بتواند تاثیری متقابل بر روی فطرت مخاطب بگذارد. برای رسیدن به شهید آوینی باید به تکاملی رسید که بسیاری از ما به این تکامل معنوی نرسیده ایم.

وحید جلیلی در ادامه این نشست گفت: متاسفانه سینمای ایران دچار خودسانسوری های بسیاری شده است  که افرادی از این سانسورها شکایت می کنند که خود طی 30 سال گذشته مسائل مربوط به انقلاب اسلامی را از جمله شهادت جوانان، مسجد و خیلی از المان های مهم انقلاب اسلامی در سینمای ایران سانسور کردند.

ابراهیم حاتمی کیا نیز با حضور در این مراسم گفت: خوشحالم که نگاه مردم نسبت به فیلم سینمایی "چ" با نظر برخی از منتقدان پشت کامپیوترنشین متفاوت است. چند روز پیش تجربه خوبی راپشت سر گذاشتم و دو خبر خوب به من رسید اول اینکه  به خدمت آقا رفتم و ایشان بعد از دیدن فیلم سینمایی "چ" با چهره ای خندان، از شهید چمران و فیلمی که در رابطه با آن ساخته شده (چه) تعریف کردند. دوم اینکه این فیلم از نگاه مردم بهترین فیلم شناخته شده و این مسئله برای من بسیار با اهمیت است.


منبع: مهر