۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

واکنش روسیه به تحریم‌های اتحادیه اروپا

وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌های غیرسازنده اتحادیه اروپا علیه این کشور را بی‌پایه وبی‌ اساس دانست، اتهام دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین را غیرقابل قبول خواند و توصیه کرد اروپا دست از حمایت یک طرف مناقشه در اوکراین بردارد.
کد خبر : ۱۷۳۷۸۱
صراط: به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با تصمیم جدید شورای اتحادیه اروپا در مورد اوکراین، اعمال هر نوع تحریم‌های غیرسازنده علیه روسیه را بی‌پایه و اساس ارزیابی کرده است.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر اعلام می‌کنیم که هر نوع اعمال تحریمی علیه روسیه، کاملا بدون پایه و اساس و اقدامی غیرسازنده است و اتحادیه اروپا بجای مبادرت به این روش، باید تلاش می‌کرد تا بطور مشترک راهی برای حل و فصل بحران داخلی در اوکراین پیدا شود.

مقامات مسکو همچنین اتهامات اتحادیه اروپا در مورد دخالت احتمالی روسیه در درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین را کاملا غیرقابل قبول دانسته و یادآور شدند که اگر این سازمان به راستی تلاش دارد تا نقش مثبتی در حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین داشته باشد، زمان آن رسیده تا از حمایت یکجانبه و غیرمنطقی خود تنها از یک طرف مناقشه در این کشور دست بردارد.
منبع: فارس