۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

گشایش دفتر منافقین در یمن

منابع یمنی از اقدام گروهک تروریستی منافقین در گشایش دفتر خود در این کشور خبر دادند.
کد خبر : ۱۷۴۱۳۰
صراط: ماجرای فرود هواپیمای امریکایی در مهرآباد

  خبر اول این که روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی مدعی فرود یک هواپیمای امریکایی متعلق به بانک یوتای امریکا در فرودگاه مهرآباد تهران شده است. اما برخی مقام‌های ذی ربط ایران و امریکا نسبت به این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کردند. در گزارش روزنامه امریکایی نیویورک تایمز آمده: «با وجود اصرار مقام‌های امریکایی به ادامه تحریم‌ها علیه ایران یک هواپیمای متعلق به بانک امریکایی «یوتا» روز سه شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران فرود آمده است و هنوز کسی نمی‌داند این هواپیما چرا در ایران است.» برخی منابع امریکایی از حضور سرمایه‌گذاران این کشور در این هواپیما خبر داده‌اند اما سازمان هوانوردی فدرال امریکا در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرده است. به تازگی شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک مجوز حضور در ایران را گرفتند. حمید بابایی مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در واکنش به این خبر گفت: «ما هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم.

مخالفت ترکیه با ارائه اطلاعات رضا ضراب به ایران

  خبر دیگر این که وزارت خارجه ترکیه درخواست مقام‌های ایرانی برای دریافت اطلاعاتی درباره رضا ضراب فعال اقتصادی متهم در این کشور را رد کرد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، آنکارا گفته است ضراب شهروند ترکیه است و نمی‌تواند درباره او اطلاعاتی را به کشور دیگری ارائه کند، حتی اگر این فرد اصالتاً اهل آن کشور باشد. درخواست برای استفاده از اطلاعات رضا ضراب از سوی ایران پس از آن عنوان شد که نام ضراب به عنوان یکی از افراد متهم در پرونده فساد اقتصادی بابک زنجانی مطرح شد.

گشایش دفتر منافقین در یمن

  شنیدیم که منابع یمنی از اقدام گروهک تروریستی منافقین در گشایش دفتر خود در این کشور خبر دادند. به گزارش ایسنا، سایت خبری عدن یمن به نقل از برخی منابع در انگلیس نوشت که سرکرده‌های گروهک تروریستی منافقین وارد یمن شده‌اند و از سوی برخی گروه‌های تندرو در این کشور مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به گفته این منابع، اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که شماری از سرکرده‌های این گروهک چندی پیش وارد یمن شده‌اند.

یادداشت پسر آهنگران برای خاتمی

  با خبر شدیم که حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران (نوحه خوان نامی دفاع مقدس) با درج عکسی از خود و سیدمحمد خاتمی، مطلبی را در وصف رئیس‌جمهوری پیشین ایران نوشت. به گزارش پارسینه، آهنگران در این نوشته، خاتمی را خوش‌مشرب و خوش‌بیان توصیف کرده است که هشت سال نشستن بر جایگاه ریاست جمهوری، خللی در تواضع او ایجاد نکرده است.

تکذیب درگیری در بند 350 زندان اوین

  دست آخر این که روز پنجشنبه در صفحه نخست اکثر رسانه‌های فارسی زبان خارجی خبری مبنی بر ضرب و شتم در بند 350 زندان اوین در پی بازرسی مأموران زندان منتشر شده بود. اما «غلامحسین اسماعیلی» رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان این بند توسط مأموران و زندانبانان را تکذیب کرد و گفت: «براساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود». وی در گفت‌وگو با ایلنا، ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه در درگیری دست و پای برخی از این زندانیان شکسته شده یا مشکل جسمانی برایشان به وجود آمده را تکذیب کرد و گفت: «بنا نداریم به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ پراکنی علیه نظام می‌کنند پاسخگو باشیم.»
منبع: تسنیم