۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

ادامه برخورد گزینشی دفتر رئیس‌جمهور

دفتر رئیس‌جمهور خبرگزاری‌های منتقد را برای حضور در برنامه‌های امروز ریاست‌جمهوری برای چندمین بار پیاپی دعوت نکرد.
کد خبر : ۱۷۴۱۵۴
صراط: به گزارش  نهاد ریاست‌جمهوری و در راس آن معاونت ارتباطات که زیر نظر محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس جمهور فعالیت می‌کند، برای حضور در برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور خبرگزاری تسنیم و سایر خبرگزاری‌های غیردولتی و منتقد را برای پوشش اخبار امروز ریاست‌جمهوری برای چندمین بار پیاپی دعوت نکرد.

نشست خبری سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت و همچنین استقبال رسمی از رئیس‌جمهور آذربایجان، سفر استانی دولت به سیستان و بلوچستان، حضور در جمع فرماندهان ناجا و ...... از جمله برنامه‌های متعددی است که دفتر رئیس‌جمهور تصمیم به حذف رسانه‌های غیردولتی و منتقد کرده و این در حالی است که خبرگزاری‌های دولتی و همسو با دولت مرتبا در برنامه‌ها حضور داشته است.

خبرنگار تسنیم نیز برای آگاهی از علت این اقدام گزینشی دفتر رئیس‌جمهور با دفتر رئیس‌جمهور و همچنین معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفت که هیچ‌کدام پاسخ روشنی نداده و اظهار بی‌اطلاعی کردند و تنها  یکی از مسئولین در روابط عمومی گفت: " به ما گفتند فعلا دعوت نکنیم"

همچنین در تماس با محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور وی نیز با بیان اینکه ما هیچگاه به دنبال نادیده‌گرفتن رسانه‌های غیردولتی مکتوب نیستیم و قطعا علت این کار را بررسی خواهیم کرد؛ گفت: در اولین فرصت علت و دلایل این کار را بررسی خواهیم کرد چرا که ما به شعار رئیس‌جمهور در این زمینه پایبند هستیم و همه رسانه‌ها باید از دولت نقد دلسوزانه داشته باشند و همه آنها نیز از امکانات مساوی برخوردار باشند.

حال به نظر می‌رسد دفتر رئیس‌جمهور سیاست خاصی را در دستور کار خود قرار داده و دعوت از رسانه‌ها را منوط به شروطی از جمله عدم انتقاد از سیاست‌های دولت و برخی از چهره‌های دولتی کرده است. به عنوان مثال از خبرگزاری تسنیم برای حضور در برنامه دعوتی از سوی نهاد ریاست‌جمهوری صورت نمی‌گیرد که وقتی خبرنگار تسنیم علت این کار از برخی از مسئولان روابط عمومی و معاونت ارتباطات جویا شد، دلیل این کار را برخی مصاحبه‌های انتقادی درباره بعضی از اقدامات دولت و کار نکردن گزارش‌های کاملاً مثبت دانستند.


منبع: تسنیم