۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

حمله بی‌سابقه داعش به القاعده

سخنگوی گروه تروریستی داعش گفت: رهبری القاعده از راه و روش درست منحرف شد. القاعده امروز دیگر قاعده جهاد نیست بلکه مورد مدح و ثنای اراذل است، ستمکاران به آن لبخند می‌زنند و منحرفان گمراه با آن همراهی می‌کنند.
کد خبر : ۱۷۴۲۰۵
صراط: گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، که وارد نبردهای خونینی با دیگر گروه‌های تکفیری در سوریه شده است، به شکل بی‌سابقه‌ای رهبری گروه القاعده را مورد حمله قرار داده و آن را به انحراف از مکتب جهادی و ایجاد چند دستگی میان مجاهدان متهم کرد.

«ابو محمد العدنانی» سخنگوی داعش روز جمعه در فایلی صوتی که در سایت‌های گروه‌های تروریستی منتشر شد، از نیروهای دیگر گروه‌های تکفیری خواست داعش را به عنوان جایگزینی برای القاعده به رسمیت بشناسند چرا که القاعده دیگر قاعده‌ای برای جهاد نیست.

العدنانی گفت: رهبری القاعده از راه و روش درست منحرف شد. القاعده امروز دیگر قاعده جهاد نیست بلکه مورد مدح و ثنای اراذل است، ستمکاران به آن لبخند می‌زنند و منحرفان گمراه با آن همراهی می‌کنند.

وی افزود: القاعده امروز دیگر قاعده جهاد نیست بلکه رهبری آن به مانعی در راه ساخت کشور اسلامی و خلافت قائم به امر خدا تبدیل شده است(!) از مکتب منحرف شدند، به امانت عمل نکردند، بیعت جدا شدگان را پذیرفتند، صفوف مجاهدان را چند دسته کردند و با دولت اسلام به جنگ برخاستند.

العدنانی ادامه داد: اختلاف میان دولت اسلامی عراق و شام و القاعده بر سر کشتن فلانی یا بیعت فلانی نیست (…) بلکه مساله دین بی‌ریشه و مکتب انحراف است (…) مکتبی که به صلح ایمان دارد و در پی اکثریت حرکت می‌کند، مکتبی که از ذکر جهاد و فریاد توحید حیا می‌کند.


منبع: ابنا