۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
به مقصد کشورهای آسیایی

صادرات رژیم صهیونیستی بیشتر از آمریکا می‌شود

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در سال گذشته میلادی میزان صادرات این رژیم به کشورهای آسیایی تقریبا معادل صادرات تل آویو به آمریکا بوده است.
کد خبر : ۱۷۴۷۷۵
صراط: وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در سال گذشته میلادی میزان صادرات این رژیم به کشورهای آسیایی تقریبا معادل صادرات تل آویو به آمریکا بوده است.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، برای نخستین بار میزان صادرات رژیم صهیونیستی به آسیا معادل صادرات آن به آمریکا بوده است.

وزارت اقتصاد اسرائیل افزود: کشورهای آسیایی امسال با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین مقصد کالاهای صادراتی این رژیم تبدیل خواهند شد.

بر اساس این گزارش کشورهای آسیایی تا پایان امسال نیز با پیشی گرفتن بر آمریکا به دومین شریک تجاری بزرگ اسرائیل تبدیل خواهند شد. اتحادیه اروپا هم اکنون بزرگترین شریک تحاری اسرائیل به شمار می‌رود.

پیش بینی می‌شود میزان صادرات اسرائیل به آسیا از 21 درصد کل صادرات در سال 2013 به بیش از 24/5 درصد تا سال 2018 افزایش یابد. سهم صادرات اسرائیل به اروپا و آمریکا در این مدت از 63 درصد به کمتر از 59/9 درصد خواهد رسید.

10 سال پیش آسیا تنها 15 درصد صادرات اسرائیل را تشکیل می‌داد. وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز ضمن تاکید بر اهمیت رشد صادرات به کشورهای آسیایی گفت، تل آویو قصد دارد تا قراردادهای تجارت آزاد با هند و چین امضا کند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز از کشورهای نوظهور آسیایی به عنوان موتور محرک اقتصاد اسرائیل یاد کرده است.
منبع: تسنیم