۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹

تفاوت قیمت گوشت از تولید تا بازار عرضه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه تناسبی بین قیمت تولید گوشت قرمز در استان وجود ندارد، گفت: قیمت گوشت از تولید تا مصرف کیلو 20 هزار تومان تفاوت قیمت دارد.
کد خبر : ۱۷۴۹۰۳
صراط: دلاور حیدرپور امشب در جلسه هدفمندی یارانه‌ها در استانداری مازندران اظهار داشت: دامپروری در مازندران به دلیل نداشتن مشتری مناسب قابل عرضه به بازار نیست.

وی با اعلام اینکه قیمت که برای خرید دام اعلام می‌شود مناسب نیست، تصریح کرد: قیمت‌های اعلام شده تامین کننده هزینه خرید نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تناسبی بین قیمت عمده فروشی و خرده فروشی وجود ندارد، گفت: گوشت گوساله به قیمت 10 هزار تومان از دامدار خریداری می‌شود و همین دام به قیمت 32 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و دامدار از این تفاوتی قیمتی عایدی ندارد.

این مسئول افزود: در حال حاضر بازار کشش قیمت خرید بیشتر را ندارد و در سایر محصولات دامی استان نیز همین مشکل وجود دارد.

حیدرپور تاکید کرد: بازار فعلی به ضرر تولید کننده است، ممکن است در حال حاضر با کمبود کالا مواجه نشویم ولی در بلند مدت تولید در استان دچار مشکل جدی می‌شود.

وی بیان داشت: در صورت تداوم اوضاع فعلی تولید کنندگان رقبتی برای تولید کالا ندارند و برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ضرورت دارد استان دغدغه جدی در این زمینه داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای شدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، جهش قیمتی در کشور به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: کنترل قیمت بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی بسیار سخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام افزایش قیمت جو و ذرت، گفت: با افزایش هزینه تولید از خرید این کالاها استقبال نمی‌شود و باید از هم‌اکنون برای تولیدات ماه‌های آینده تدابیری اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بسته‌های حمایتی از تولید پیش‌بینی نشد، گفت: اگر بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شد ما در جریان نیستیم.

حیدرپور در پایان گفت: برای جلوگیری از بحران در تولید محصولات دامی دولت اقدام به تهیه بسته‌های حمایتی کند.
منبع: فارس