۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴

جریمه تیم‌های ولخرج‌ اروپا در لیگ قهرمانان

اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد برای آن دسته از تیم‌هایی که قانون بازی جوانمردانه مالی را رعایت نکنند مجازات‌های سنگینی در نظر خواهد گرفت اما آنها را از شرکت در مهمترین تورنمنت باشگاهی اروپا محروم نمی‌کند.
کد خبر : ۱۷۵۰۰۵
صراط: میشل پلاتینی، رئیس فرانسوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بیان کرد که فصل آینده هیچ یک از تیم‌هایی که جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند به دلیل سرپیچی از قانون بازی جوانمردانه یوفا شانس حضور در این تورنمنت را از دست نخواهند داد.

تا چندی پیش گفته می‌شد که طبق قانون بازی مالی جوانمردانه تیم‌هایی که مازاد بر درآمد سالیانه خود اقدام به اختصاص بودجه برای خرید بازیکن کنند، مجازات خواهند شد و این مجازات‌ ممکن است از جریمه نقدی تا حذف تیم‌های متخلف از تورنمنت‌های اروپایی باشد. پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و منچسترسیتی انگلیس نمونه‌های بارز تیم‌هایی بوده‌اند که تا کنون از قانون بازی جوانمردانه مالی تبعیت نکرده‌اند اما پلاتینی تاکید کرد هیچکدام از این تیم‌ها از لیگ قهرمانان فصل آینده محروم نخواهند شد، حتی اگر تخلف آنها به اثبات برسد.

پلاتینی در گفت‌وگو با نشریه پاریسین اظهار داشت: نتایج و تصمیمات اولیه در خصوص پرونده‌ای که برای بررسی وضعیت مالی 76 باشگاهی اروپایی به راه افتاده است، در اوایل ماه می اعلام خواهد شد اما باید به آن دسته از کسانی که منتظرند یوفا تیم‌های خاطی را وادار به ریختن اشک خون کند بگویم که متاسفم و از چنین چیزی خبری نیست. مسلماً تصمیمات سختگیرانه‌ای علیه تیم‌های خاطی گرفته خواهد شد اما هیچ تیمی از حضور در رقابت‌ها اروپایی محروم نخواهد شد.

پلاتینی افزود: من قصد ندارم درباره یک یا چند باشگاه به خصوص حرف بزنم اما باید بگویم که باشگاه پاری‌سن‌ژرمن یکی از آن باشگاه‌هایی است که ساز و کار اقتصادی‌اش بی‌قاعده است.

قانون بازی جوانمردانه مالی با هدف جلوگیری از ریخت و پاش باشگاه‌های اروپایی که از وجود مالکان متمول بهره می‌برند و در جهت تشویق تیم‌های برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی و تیم‌های پایه جوانان به اجرا در آمده است.


منبع: تسنیم