۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
لیبرمن: اگر انتخابات در فلسطین برگزار شود، قطعا حماس پیروز خواهد شد

پیش‌بینی وزیر صهیونیست از انتخابات فلسطین

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل، با اشاره به توافق فتح و حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی و تصمیم برگزاری انتخابات ، حماس را پیروز قطعی این انتخابات دانست.
کد خبر : ۱۷۵۰۸۵
صراط: «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل، با اشاره به توافق فتح و حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی و تصمیم برگزاری انتخابات ، حماس را پیروز قطعی این انتخابات دانست.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه یا رادیو اسرائیل و در واکنش به توافقنامه میان فتح و حماس گفت: «در صورت برگزاری انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی چنان که در توافق بین فتح و حماس پیش بینی شده است، به قطع یقین، در نوار غزه و نوار غربی رود اردن، حماس پیروز خواهد شد».

بر اساس توافق فتح و حماس قرار است اوایل ژوئن (خرداد ماه) دولت فراگیر در نوار غزه و کرانه غربی رود اردن، به ریاست «محمود عباس» تشکیل شود و تا پایان سال جاری میلادی نیز انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطین برگزار  شود.

«آویگدور لیبرمن» ادامه می‌دهد: «تا زمانی که توافق میان دولت خودگردان فلسطین با حماس، وجود دارد، توافق فلسطینی‌ها با اسرائیل غیر ممکن است؛ حماس اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و به صراحت از خشونت و تروریسم سخن می‌گوید».

وزیر خارجه اسرائیل، در ادامه، جنبش فتح به رهبری محمود عباس را تروریسم سیاسی توصیف کرد و گفت: « در حالی که حماس نیز تروریسم کلاسیک را پیش می‌برد»

«آویگدور لیبرمن»  از تمامی کشورها خواست جلوی توافق فتح و حماس را بگیرند.

بعد از امضای توافقنامه میان فتح و حماس پس از هفت سال اختلاف، رژیم صهیونیستی به شدت از انعقاد این توافقنامه عصبانی است و اعلام کرد، فتح باید بین توافق با اسرائیل و حماس یکی را انتخاب کند.
منبع: فارس