۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
استقبال ستادهای انتخاباتی «عبدالله» و «احمدزی» از برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان

آرای پاک از ناپاک مشخص شوند می‌پذیریم

ستادهای انتخاباتی «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» کاندیداهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که از برگزاری دور دوم انتخابات این کشور استقبال می‌کنند.
کد خبر : ۱۷۵۰۹۵
صراط: ستادهای انتخاباتی «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» کاندیداهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که از برگزاری دور دوم انتخابات این کشور استقبال می‌کنند.

به گزارش «تلویزیون یک» افغانستان، ستادهای انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کردند.

«حمیدالله فاروقی» عضو ستاد انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی اظهار داشت که اگر آرای پاک از ناپاک مشخص شوند و نتیجه‌ انتخابات نیز شفاف باشد ما آن را می‌پذیریم.

به گفته وی، چنانچه انتخابات به دور دوم نیز کشیده شود، با احترام به قانون، دراین دور نیز رقابت خواهیم کرد.

در همین حال «استاد عاصم» عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز بر آمادگی این تیم برای شرکت در دور دوم انتخابات خبر داد.

وی بیان داشت که مردم افغانستان با همان جوش و خروشی که در دور اول انتخابات شرکت کردند، در دور دوم نیز با شور بیشتری به پای صندوق‌های رای خواهند آمد.

با اعلام دور سوم نتایج مقدماتی انتخابات که روز پنجشنبه توسط کمیسیون انتخابات صورت گرفت، گمانه زنی‌ها در خصوص کشیده شدن انتخابات به دور دوم تقویت شده است.

بر اساس آماری که «یوسف نورستانی» رئیس کمسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست خبری روز گذشته در کابل اعلام کرد: عبدالله عبدالله 43.7 درصد آرا، اشرف‎غنی احمدزی 32.9 درصد آرا را کسب کردند.

بر اساس قانون انتخابات افغانستان، اگر هیچکدام از کاندیداها نتوانند بیش از پنجاه درصد آرا را بدست آورند؛ دور دوم انتخابات بین 2 کاندیدی که بیشترین آرا را دارند، برگزار خواهد شد.

منبع: فارس