۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

پاسخ قاطع مسکو به تهدیدات آمریکا

سفیر روسیه در تهران، جمهوری اسلامی ایران را دوست کشورش خواند و خطاب به آمریکا گفت: اگر به تحریم‌ها و تهدیدات ضد روسیه ادامه دهید، ما هم حتماً پاسخ قاطعی به شما خواهیم داد.
کد خبر : ۱۷۵۱۲۸
صراط: «لوران جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران  با ابراز خرسندی از سطح فعلی روابط سیاسی و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، گفت: در چند روز گذشته آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران با همتای روسی خود در مسکو و در چارچوب نشست وزرای امور خارجه پنج کشور حاشیه‌ای دریای خزر دیدار و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت.

جاگاریان همچنین به دیدار ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران با همتای روس خود در مسکو اشاره کرد و افزود: در این دیدار جنبه‌های همکاری و همکاری‌های مشترک بررسی شد.

سفیر روسیه در ایران از سفر استاندار آستاراخان به استان گیلان در چند روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد:  استاندار بندر آستاراخان قرار است ضمن بازدید از استان گیلان به استان مازنداران هم سفری داشته باشند و ضمن بازدید، مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دهد.

جاگاریان علت انجام این سفر را برقراری و ادامه روابط و همکاری‌های مستقیم بین استان‌های جمهوری اسلامی ایران و استان‌های روسیه برشمرد و افزود: ما این گونه مراودات را مفید و ثمربخش برای آینده دو کشور و گسترش روابط دوجانبه می‌دانیم.

*آمریکا نمی‌تواند روسیه را منزوی کند/تهران دوست مسکو

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه روابط نزدیک، دوستانه و دیدگاه‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی خیلی مهم و ثمربخش است، گفت: روسیه مخالف سیاست‌های اعمالی آمریکا در قبال مسکو است و اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای این کشور علیه ملت و دولت روسیه را قبول ندارد و به طور قطع این امور را رد می‌کند.

جاگاریان با اشاره به اینکه به دولت آمریکا اعلام می‌کنیم که اگر شما به تحریم‌ها و تهدیدات بر ضد روسیه ادامه دهید ما هم حتماً پاسخ قاطعی به شما خواهیم داد، عنوان کرد: آمریکا و همپیمانانش نمی‌توانند کشور بزرگی مانند روسیه را به انزوا بکشانند، چون ما دوستان زیادی مانند جمهوری اسلامی ایران، چین و هند داریم.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران افزود: به آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنیم که سیاست اعمالی فعلی خود را ترک کنند چون سیاستی اشتباه است.

جاگاریان تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران را خنده‌دار و مضحک خواند و گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که تحریم‌های یکجانبه‌ اعمال شده از سوی آمریکا علیه روسیه غیرقانونی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و نمی‌پذیریم.

منبع: فارس