۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

خادم:بودجه راباید یکجا به سرخابی‌ها بدهیم

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: اگر تمام این بودجه به طور کامل در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد باید آن را یکجا به این دو تیم داد.
کد خبر : ۱۷۵۲۰۱
صراط: امیررضا خادم درباره نشست با مسئولان تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: در این مدت مطالبی مطرح شده‌ بود که ما سعی کردیم در این جلسه به صورت رو در رو با هم صحبت کنیم . جلسه خوبی بود و دوستان گزارش مناسبی ارائه دادند. در این جلسه علاوه بر گزارش مسئولان استقلال سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان هم مطرح شد.

وی با یادآوری اینکه تغییرات مدیریتی ارتباطی به این جلسه نداشت خاطرنشان کرد: در این نشست هیئت مدیره گزارش کاری ارائه داد. بحث مالی و آن چیزی که بازرسان ارائه داده بودند نیز در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت. پیشنهاداتی هم مطرح شد و در جمع بندی متوجه شدیم چه اشکالات و چه نکات مثبتی وجود داشته است.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تأکید کرد: اظهاراتی توسط امیر قلعه‌نویی در این چند مدت مطرح شده بود و ایشان گله مندی‌هایی داشتند که به صورت رودررو با هم به بحث و تبادل نظر پرداختیم و فهمیدیم که این حرف‌ها بی‌ربط هم نبوده است.

خادم افزود: او در چند سال اخیر از بهترین مربیان ایران بوده است و نسبت به خیلی از مربیان کشور دستمزدش بالا نیست. نکته مهم این جلسه این بحث بود که می‌خواهیم فوتبال مولد داشته باشد و همه چیز سر دولت و وزارت ورزش و جوانان خراب نشود. فوتبال توانایی این را دارد که درآمدزا بوده و هزینه‌های خود را خودش دربیاورد.

وی گفت: قرارداد قلعه‌نویی و دایی منتشر شده و من همین‌جا از سایر تیم‌ها هم خواهش می‌کنم قراردادهای خود را منتشر کنند. بحث عمده ما فقط هزینه نیست بلکه ما می‌گوییم براساس درآمد و دارایی هزینه شود. این انتقاد جدی ما به چنین بحثی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: انتظارم از سپاهان، مس و سایر تیم‌های صنعتی این است که شفاف قراردادهای خود را اعلام کنند تا چنین تصوری صورت نگیرد که وزارت با دو تیم خاص برخورد کرده است.

خادم گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس بیش از 110 میلیارد تومان بدهی دارند. این درشرایطی است که بودجه کلی وزارت ورزش 150 میلیارد تومان است. یعنی اگر تمام این بودجه به طور کامل در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد باید آن را یکجا به دو تیم مذکور داد.

وی خاطرنشان کرد: آقای فتح‌الله زاده در این نشست راهکارهایی را به عنوان پیشنهاد ارائه دادند که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیئت مدیره پرسپولیس تا دو روز آینده مشخص می‌شود گفت: استقلال هم به موازات پرسپولیس پیش می‌رود تا از رقیبش عقب نیفتد.

وی در خصوص بحث خصوصی سازی پرسپولیس و اسپانسرهای این تیم خاطرنشان کرد: در خصوص پرسپولیس نظرات زیادی است اما در مورد استقلال هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

خادم در خصوص واگذاری پرسپولیس به یک شرکت ایتالیایی تأکید کرد: چنین چیزی مطرح نیست و واگذاری باید براساس قانون مزایده صورت بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهارات فتح الله زاده مبنی بر واگذاری استقلال به او و تسویه بدهی های این تیم خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان صاحب این تیم باید ساماندهی کند. این صحبت فتح الله زاده هم یک پیشنهاد است اما ما قطعا در راستای ساماندهی به شرایط استقلال از نظرات فرد با تجربه‌ای مثل فتح الله زاده استفاده می‌کنیم. البته ایشان ابتدا چند میلیارد پول می‌خواهند کار خود را راه اندازی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت اجرایی برای پرداخت این بدهی‌ها وجود دارد گفت: پس شما خودتان هم قبول دارید که این بدهی‌ها وجود دارد و این مبالغ پرداختی خیلی زیاد بوده است، چون چند روز است ما  چپ و راست می‌‌شویم. وزارت ورزش امکان ریالی ندارد اما همه مشکلات روی دوش ماست. خیلی‌ها طلبکار هستند و آغاز فصل هم نزدیک است هر روز از ساعت 6 صبح تا 10 شب درگیر این مطالب هستم چون دغدغه خاطر دارم.


منبع: تسنیم