۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه حرم تا حرم مشکل مالی دارد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به صرفه‌جویی روزانه ۱۵۰ میلیون تومانی مصرف سوخت با بهره‌برداری از آزادراه قم-گرمسار در عین حال گفت: پروژه آزادراه حرم تا حرم مشکل تامین منابع مالی دارد.
کد خبر : ۱۷۵۲۱۳
صراط: به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم اظهار کرد:‌ بهره برداری از این مسیر با توجه ترافیک پیش بینی شده سبب صرفه جویی روزانه 150 میلیون تومان در مصرف سوخت، کاهش 3 ساعته زمان سفر و 80 کیلومتری مسیر خواهد شد که با توجه به اهمیت آن تلاش می شود با مدیریت جهادی این آزادراه تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اهمیت آزادراه حرم تا حرم به عنوان پروژه ای ملی، گفت: این آزادراه از الویت های وزارت راه و شهرسازی برای اجرا و تکمیل است که تلاش شده با اولویت‌بندی قطعات، هرچه زودتر به اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اضافه کرد: این آزادراه در فاصله قم تا گرمسار یکی از حادثه خیزترین محورهای کشور به حساب می آید، که با اولویت قرار گرفتن این بخش، تلاش می‌شود تا پایان نیمه اول امسال به اتمام برسد.

نورزاد یکی از مشکلات مقابل پروژه آزادراه حرم تا حرم را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیری که اتخاذ شده، قرار است تا در یک تناوب زمانی معین مبلغ قابل توجهی از راه‌های مختلف چون اوراق مشارکت، فروش سهام کارخانجات دولتی و بودجه عمومی به این پروژه تزریق شود.