۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹

انتقاد به اظهارات برلوسکونی درباره هولوکاست

سخنان نخست‌وزیر پیشین ایتالیا درمورد باور آلمانی‌ها درباره هولوکاست موجی از انتقادها را در اروپا به دنبال داشته است.
کد خبر : ۱۷۵۳۷۵
صراط: به گزارش شبکه خبری‌دویچه‌وله»، «سیلویو برلوسکونی»‌ نخست‌وزیر پیشین ایتالیا مشهور است به اینکه عادت به ایراد سخنان تحریک‌آمیز دارد.

وی در چارچوب مبارزات انتخاباتی پارلمان اروپا، به «مارتین شولتس» نامزد انتخاباتی حزب سوسیال دمکرات آلمان، حمله کرده و نیز درباره مردم آلمان سخنانی گفته که مطبوعات و بسیاری از سیاستمداران این کشور آن را توهین دانسته‌اند.

وی روز  گذشته حین نشست حزب محافظه‌کار خود «مردم آزاد» در میلان گفت که آلمانی‌ها وجود اردوگا‌ه‌های مرگ دوره نازی‌ها را هیچگاه تایید نکرده‌اند. «اشپیگل» در این مورد نوشت که برلوسکونی با این گفته خود، مردم آلمان را به طور غیرمستقیم منکر هولوکاست خوانده است.

برلوسکونی در نشست میلان گفت، در سال 2003 بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آنکه خواسته باشد به نفع مارتین شولتس تبلیغات کرده است. در سال 2003 نیز برلوسکونی با گفته‌های خود در مورد سیاستمدار سوسیال دموکرات آلمانی جنجال برانگیخته بود. وی گفته بود که شولتس برای ایفای نقش نگهبان اردوگاه مرگ، مناسب است.

«سرگئی استانیشف» رئیس حزب سوسیال دموکرات اروپا خطاب به حزب مردم اروپا از « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ژان کلود یونکر» نامزد ریاست حزب مردم اروپا،  خواست تا تفسیرهای نفرت‌انگیز برلوسکونی را فورا محکوم کنند.

سوسیال دموکرات‌های آلمان نیز به سرعت واکنش تند نشان دادند. «رالف اشتگنر» معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، از رؤسای احزاب عضو حزب مردم اروپا خواست، اظهارات برلوسکونی را محکوم کنند.

برلوسکونی اگر چه در حال حاضر حتی در میان احزاب محافظه‌کار نیز دارای شهرت بدی است، با این همه هنوز کاملا  فرد بی‌اهمیتی نیست. او همچون گذشته دارای نفوذ در حزب مردم آزاد ایتالیاست. البته نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که این حزب هم‌اکنون در آستانه انتخابات اروپا در بحرانی عمیق به سر می‌برد. برلوسکونی نیز در سخنرانی خود در میلان به ایتالیایی‌ها هشدار داد که مبادا به احزاب چپ اروپا رای دهند.

منبع: فارس