۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹

ایران از "ابراهیم جعفری" حمایت می‌کند؟

نخست‌وزیر سابق عراق اعلام کرد که تروریسم در این کشور برای کل منطقه خطرناک است و در عین حال آمریکا نیز به وعده‌های خود برای تجهیز نظامی عراق به منظور مقابله با تروریسم عمل نکرد.
کد خبر : ۱۷۵۴۳۴
صراط: به نقل از شبکه المیادین، "ابراهیم جعفری"، نخست وزیر سابق عراق و یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد که نخست وزیری باید همه احزاب و نمایندگان ملت را شامل شود.

وی با بیان اینکه تروریسم در عراق در منطقه خطرناک است، گفت: آمریکا وعده های خود برای کمک های نظامی به ارتش عراق برای مبارزه با عناصر تروریسم را عملی نکرد.

ابراهیم الجعفری در ادامه افزود: بحران الانبار محلی و بومی نیست بلکه یک بحرانی است که تحت تاثیر تحولات منطقه از جمله سوریه ایجاد شده است.

نامزد انتخابات پارلمانی عراق تاکید کرد که من از شخص نوری المالکی حمایت نمی کنم بلکه از کسی که ملت عراق وی را انتخاب می کند، حمایت می کنم.

وی در ادامه افزود: هر مسئولی که به ریاست عراق می رسد باید مورد حمایت همه مردم باشد و امکان تصدی سمت نخست وزیری بدون انجام توافقات داخلی و خارجی وجود ندارد.

ابراهیم جعفری که ریاست ائتلاف "اصلاح ملی" را بر عهده بر دارد، گفت: موارد توافق بین احزاب ائتلاف ملی بیشتر از موارد اختلاف آنها است و جریان های ائتلاف ملی باید به وحدتشان ایمان داشته باشند و منتظر بسته آماده ای از سوی ایران نباشند.

نخست وزیر سابق عراق گفت: روابط ما با ایران خوب است و نمی دانم که ایران در رسیدن من به نخست وزیری حمایت نمی کند.

وی همچنین به ائتلاف کردهای عراق در انتخابات پارلمانی این کشور اشاره کرد و گفت: شهروند کُرد به خوبی تفاوت امروز و دیروز را می داند و  این کردها هستند که بیش از همه در حال تغییر هستند.

ابراهیم جعفری گفت: عربستان دغدغه هایی در عراق دارد اما اصول روابط ما با همه کشورها بر اساس پایبندی به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است.
منبع: تسنیم