۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

جنگ تمام عیار هالیوود علیه ایران و اسلام

محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به چنگ تمام عیار هالیوود علیه ایران و اسلام اشاره و از این مساله انتقاد کرد که دست ما در پاسخ دادن به آنها با آثار سینمایی خالی است.
کد خبر : ۱۷۵۴۶۵
صراط: محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت شامگاه گذشته 7 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری این جشنواره که با حضور محمدرضا شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت فتح در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت:  امروزه سیاست دغدغه اصلی مسئولان اجرایی کشور شده و متاسفانه فرهنگ به دست فراموشی سپرده شده است و به سمت نوعی از بی‌تفاوتی سوق داده شده‌ایم.



وی به توضیح بی تفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: درباره بی تفاوتی باید متذکر شوم که هنوز 12 ماه از جنگ تحمیلی نگذشته بود که عراق از گاز خردل در جنگ علیه ایران استقاده کرد و مردم سرزمین مان را شیمیایی کرد. اسناد و مدرک این جنایت موجود است که این گاز خردل متعلق به آمریکا بود که در اختیار عراق قرار گرفت و با وجود داشتن مدرک هنوز هیچ مستندی در این مورد ساخته نشده است. چرا؟

خزاعی در پاسخ به پرسشی که مطرح کرده بود، گفت: متاسفانه گرفتار نوعی بی تفاوتی نسبت به همه مسائل شده ایم. این درحالی است که باید این مدارک را به عنوان سندهای تاریخی جمع‌آوری کنیم. ما امروزه نیاز به موشک نداریم، احتیاج به بمب نداریم قرار نیست امروزه جنگ نظامی در بگیرد. دشمن در این روزگار با رسانه می جنگد. امروزه عصر جنگ رسانه است و ما نیاز به موشک های رسانه ای داریم.



دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با بیان این نکته که امروزه نظریه آشوب نزد فراماسون های آمریکایی حرف اول را می زند، بیان کرد: یک نظریه معروف نزد فراماسون های آمریکایی با عنوان نظریه «آشوب» وجود دارد که معتقدند در هرج و مرج و در جنگ و خونریزی است که آمریکا می تواند به حیات خود ادامه دهد و درست به همین دلیل است که می بینیم در هرجای دنیا که جنگ باشد آمریکا و اسرائیل به بهانه حقوق بشر وارد میدان جنگ می شوند.

وی در ادامه افزود: دخالت قدرت استکبار جهانی به جایی رسیده که نمی توانیم نماینده ایران را به سازمان ملل بفرستیم و آمریکا ممانعت می کند. اصلا آمریکا چه کاره است که اجازه ورود نمی دهد؟ با این اقدام مشروعیت سازمان ملل زیر سئوال می رود.

خزاعی با اشاره به این که امروزه هالیود تنها یک صنعت سینمایی نیست، توضیح داد: هالیود تنها یک صنعت سینمایی نیست بلکه به یک رسانه در راستای اهداف ایدئولوژیک آمریکا تبدیل شده است و همه متفکران و اندیشمندات در دنیا نگران جریان تخریبی هالیوود هستند و معتقدند این صنعت معنویت در خانواده ها را از بین برده است.

دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر در ادامه افزود: بادم هست در جشنواره سی ام فیلم فجر که به عنوان دبیر خدمت می کردم یک کنفرانس در حاشیه جشنواره برگزار کردیم به عنوان کنفرانس هالیودیسم که در داخل ایران و در جشنواره فیلم فجر مورد استقبال قرار نگرفت اما سیاستگذاران هالیود به شدت از این برنامه ترسیدند.



وی افزود: البته ناگفته نماند که آمریکا مستعمره صیهونیسم است و از اول تا آخر وظیفه دارد درباره همه مسائل به اسرائیل توضیح پس دهد. نمونه بازر این استعمار در مذاکرات هسته ای بود. به این معنا که جان کری پس از پایان هر مذاکره ای در اتاق مشورت به صیهونیست‌ها توضیح می‌داد.

خزاعی با اشاره به بخش های مختلف این دوره از جشنواره فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت در بخش های متعددی چون مسابقه ملی، بین الملل و استانی برگزار می شود و آثار در حوزه های مختلف سینما چون فیلم کوتاه، مستند و فیلم های ویدئویی با موضوعات تاثیرات جنگ، اقتصاد مقاومتی، بیداری اسلامی، شهدای هسته ای، جایگاه اقتصاد مقاومتی در مقابل با جنگ نرم، مبارزه با شبکه های بی بی سی، سی ان ان و صدای آمریکا نمایش داده می شود و قرار است جایزه ویژه ای به فیلم هایی که با موضوعات اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ساخته شده‌اند، اهدا کنیم.

این مدیر سینمایی درباره بخش بین الملل این رویداد سینمایی بیان کرد: در بخش بین‌الملل فیلم هایی که از سال 2012 تا امروز ساخته شده است فرصت حضور دارند و قرار است فیلم هایی با سر فصل ارائه تصویر روشنگرانه از آمریکا و صیهونیسم، بیداری اسلامی و نقد اسلام هراسی و جنگ رسانه نمایش داده شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سیاست‌هایی که برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است مشابه سیاست های جشنواره افق است و آیا این جشنواره در راستای اهداف جشنواره تعطیل شده افق برگزار می شود؟ گفت: به اعتقاد من جشنواره فیلم افق هیچگاه تعطیل نشده است و از هر موقعیتی برای بیان اندیشه های خود استفاده می کند و اصولا دلایل این تعطیلی را متوجه نشدیم اما از صمیم قلب آرزو می کنم این جشنواره بار دیگر راه بیافتد. همه جشنواره ها مجموعه ای از انقلاب و مقاومت هستیم که یک مسیر را طی می کنیم و دنبال جریان سازی هستیم.

این تهیه کننده سینما درباره حضور نادر طالب زاده در بخش بین الملل جشنواره فیلم مقاومت گفت: نادر طالب زاده از جمله مدیران خوب در بخش بین الملل است و شناخت خوبی نسبت به فیلم ها و فیلمسازان در حوزه بین الملل دارد و بسیار لطف کردند و پذیرفتند که در این رویداد کنار ما باشند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با تأکید بر گسترش راهبردهای بین‌المللی این جشنواره خاطرنشان ساخت: هالیوود در دستور کارش تولید فیلم علیه مسلمانان و گسترش فیلم های ضداسلامی است و در کنار آن صهیونیست ها همواره، در هالیوود تمام قدرت خود را برای منحرف کردن افکار عمومی دنیا در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی بکار می بندند.

وی افزود: هالیوود جنگ نرم تمام عیاری علیه ایران و مسلمانان راه انداخته است و همین، رسالت نخبگان و هنرمندان ما را سنگین می کند. ما باید با این جریان مقابله کنیم و اتفاقا استعدادهای خوبی هم داریم. ایران مرکز تمدن و تفکر اسلام انقلابی است. متاسفانه بعد از گذشت 35 از سال از انقلاب اسلامی هنوز ما یک اثر خوب در زمینه ترویج افکار امام(ره) و رهبری انقلاب نساخته ایم. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ باید به فکر باشیم. در طول این سال‌ها آنها فیلم‌های زیادی علیه ایران و اسلام ساخته اند ولی ما چه کرده‌ایم؟ مثلا فیلم هایی مثل «آرگو» و «300» ساخته می شود و ما تنها مقاومت می کنیم. تا کنون چه فیلمی در پاسخ به این آثار ضد اسلامی، دینی و میهنی ساخته‌ایم. به معنای واقعی هیچ کاری نکرده ایم و هیچ قدم گسترده ای در این راستا برنداشته ایم و مدام در حال عکس العمل و پاسخ به همه این هجمه ها بوده ایم.

وی تاکید کرد: سینمای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در ایران هرگز تعطیل نخواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در پایان صحبت های خود گفت: جشنواره فیلم مقاومت جشنواره ای مستقل است که در همه دولت‌ها اعم از کارگزاران، اصلاحات، اصولگرا و اعتدال گرا به خوبی حضور داشته است و بنا داریم این جشنواره را به دلایل دیده شدن در عرصه بین الملل از دوسالانه به جشنواره ای سالانه تبدیل کنیم.
منبع: مهر