۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

انتقاد شدید آلمان به حکم اعدام اخوانی ها

وزیر امور خارجه آلمان حکم اعدام جمعی صادره از سوی یک دادگاه مصر برای رهبر اخوان المسلمین و ۶۸۲ حامی این گروه را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و خواستار لغو آن شد.
کد خبر : ۱۷۵۶۶۴
صراط: به گزارش روزنامه "راینیشه پست"، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان حکم اعدام جمعی از سوی یک دادگاه مصری برای رهبر اخوان المسلمین و 682 حامی این گروه را که روز گذشته (دوشنبه) صادر شد شدیدا مورد انتقاد قرار داده و خواستار لغو آن شد.

وی که روز گذشته در برلین سخن می گفت همچنین تصریح کرد که ادارات مصری به این ترتیب تشدید ناآرامی‌ها در مصر و شکاف اجتماعی و سیاسی در این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه می را زمینه سازی می‌کنند.

اشتاین مایر تصریح کرد که ما به سفیر مصر در برلین در گفتگویی در وزارت امور خارجه انتظارات شفاف برلین در این باره مبنی بر اینکه احکام اعدام علیه این متهمان لغو شده و امکان یک محاکمه عادلانه برای آن ها فراهم شود را منتقل کرده‌ایم.

"یوآخیم گاوک"، رئیس جمهوری آلمان هم حکم اعدام جمعی علیه اخوان المسلمین را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و در سفر خود به ترکیه در این باره شدیدا ابراز نگرانی کرد.

وی خواستار برقراری ارتباط با مقامات مصری به منظور محاکمه عادلانه متهمان اخوان المسلمین شد.

"استفان لیبیش"، از سیاستمداران سیاست خارجی حزب چپ آلمان در این باره اظهار داشت:" حکم اعدام صادر شده علیه اخوان المسلمین گواهی شفافی بر این مسئله است که سه سال بعد از انقلاب مصر حاکمیت قانون و دموکراسی در مصر وجود ندارد.

 دادگاه جنایی منیا در جنوب مصر روز دوشنبه حدود 700 نفر از هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را که در میان آنها نام محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین نیز دیده می شود به اعدام محکوم کرد. این دادگاه در حکم دیگری، حکم اعدام 429 نفر از مجموع 529 نفری را که ماه مارس صادر شده بود به حبس ابد کاهش داد.

این حکم درحالی اعلام می شود که حکم اعدام 37 نفر نیز که 24 مارس اعلام شده بود،‌تایید شد.


منبع: تسنیم