۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

مهار نشت گازسمی از تانکر 20تنی آمونیاک

خطر انتشار گاز سمی آمونیاک از مخزن یک تانکر پارک شده در حاشیه خیابانی در حوالی بزرگراه محلاتی توسط گروه تخصصی مقابله با حوادث شیمیایی(HAZMAT) آتش نشانی تهران برطرف شد.
کد خبر : ۱۷۵۷۲۷
صراط: ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت 09:05 صبح دیروز طی دریافت گزارش تعدادی از رهگذران و انتظامات پایانه اتوبوس رانی شرکت واحد مبنی بر نشت مایع از تانکر پارک شده در حاشیه خیابان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 24 بهمراه گروه ویژه مقابله با حوادث مواد شیمیایی و خطرناک این سازمان معروف به گروه هزمت آتش نشانی را به محل حادثه در بزرگراه محلاتی، تقاطع میثم، روبروی پایانه اتوبوس رانی اعزام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 125، علیرضا چراغی مدیر عملیات منطقه 8 سازمان آتش نشانی تهران که به دلیل حساسیت موضوع از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور یافته بود دراین باره گفت: با توجه به سمی بودن مایع نشتی که از نوع گاز آمونیاک بود بلافاصله درخواست نیروی ویژه مقابله با حوادث شیمیایی(گروه هزمت) شد که این نیروها با تجهیزات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: تا رسیدن گروه هزمت، آتش نشانان ایستگاه 24 ضمن انجام اقدامات ایمنی اولیه اقدام به بستن دو طرف خیابان کردند و با توجه به نشت این گاز کشنده و سمی و خطرناک، از تردد افراد از محل حادثه و اطراف این کامیون جلوگیری به عمل آوردند.

مدیر منطقه 8 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: گروه هزمت به محض حاضرشدن در محل حادثه با پوشیدن لباس مخصوص به بررسی محل نشت گاز پرداختند که مشخص شد گاز آمونیاک از قسمت شیر خروجی مخزن به علت نقص فنی این شیر، به شدت به بیرون نشت پیدا می کند.

چراغی در ادامه ابراز داشت: گروه هزمت با احتیاط کامل مشغول عملیات شده و با کمک آتش نشانان ایستگاه بعد از باز کردن درب جعبه شیرهای تخلیه و رفع نقص فنی، از ادامه نشت گاز سمی آمونیاک جلوگیری کردند.

وی با اشاره به این که راننده این تانکر در محل حضور نداشت، خاطرنشان کرد: پس از مسدود شدن محل نشت گاز و پاکسازی کامل محل و همچنین ایمن سازی آن، این تانکر برای شناسایی راننده و یا مالک آن تحویل عوامل انتظامی منطقه شد.

شایان ذکر است خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید.