۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶

اظهارات نماینده اسرائیل در سازمان ملل درباره ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت این سازمان ادعاهای مقامات رژیمش درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.
کد خبر : ۱۷۵۷۷۸
صراط: «ران پروسور»، نماینده اسرائیل در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت سازمان ملل درباره مسائل مختلف خاورمیانه اظهار نظر کرد.

وی آشتی بین گروه‌های فلسطینی فتح و حماس را محکوم کرده و گفت تمامی گروه‌هایی که از این آشتی حمایت می‌کنند به حمله‌های تروریستی علیه اسرائیل مشروعیت می‌بخشد.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد گروه حماس سازمان‌دهنده حملات تروریستی علیه اسرائیل است. پرسور گفت:«هم حماس و هم حزب الله هر دو از مهم‌ترین حامی تروریسم یعنی ایران پول و حمایت دریافت می‌کنند.»

این مقام صهیونیست در ادامه ضمن تکرار ادعاهای مقامات این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد ایران تا کنون چندین قطعنامه که برای کنترل برنامه هسته‌ایش تنظیم شده را نقض کرده است.

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است. این رژیم از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) اجتناب ورزیده است. در مقابل، ایران عضو ان‌پی‌تی است و برنامه هسته‌ایش تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل همچنین ادعاهایی درباره مسائل حقوق بشری ایران ادعاهایی مطرح کرد. وی ادعا کرد ایران 1000 زندانی سیاسی از جمله 35 روزنامه‌نگار زندانی دارد.

وی افزود ایران آتش تنش‌ها در خاورمیانه را شعله‌ور می‌کند. این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه گفت روحانی و بشار اسد برادرانی هستند که بدترین بحران انسانی را هدایت می‌کنند.
منبع: تسنیم